__

Två stora idioter?

Amanda och jag stod i över två timmar på ridbanan idag och lyfte bort stora isflak... Det gjorde väldigt stor skillnad på banan och förhoppningsvis sätter det igång smältprocessen rejält nu när vårsolen ligger på så starkt hela dagarna. Att så knasiga saker som att man får loss ett extra stort isflak eller att man lyckas få vatten att rinna undan från banan med lite extra fart kan göra oss sådär knäppt sprudlande glad att man skriker till, "JA!!" eller "YES!" eller "ÅH TITTA!!" beror nog på ren galenskap. Men ja, vem kan påstå att vardagslycka är fel...

Några skruvar sitter nog löst, hos mig vet jag att det alltid har gjort det men att ha träffat en vänskaplig version av mig själv känns ju lite sjukt. Men dagarna har heller aldrig varit så roliga och flitiga sen Amanda flyttade hit...

Om det bara är galenskap eller att vi båda är så himla taggade på att kunna träna som vanligt HEMMA på banan vet jag inte. Förmodligen en kombination av båda.

Men nästan halva banan är av mjuk och ganska torr sand, nu hoppas jag att det går fort innan banan är fin och ridbar! Vi ska dessutom preparera banan med ny sand och annat fix så fort det mesta smält och runnit undan.

Kommer också beställa liten ny hinderpark så vi kan ha hinder ståendes både på grus- och gräsbanan under våren, sommaren och hösten.

Ser så himla mycket fram emot att gå ner och träna nere på banan i all lugn och ro, bygga upp olika övningar och bara kunna sitta och jobba hästarna ordentligt hemma. Trots att den är ganska liten ca 22x40 så älskar jag min ridbana helt enkelt!

Kommentarer
Ida säger:

Förstår din glädje fullständigt! Här har du en till knäppgök! ;-)

2013-04-06 | 11:30:28
Elin säger:

Alltså, vi hästmänniskor är nog lite småtokiga allihopa! ;)

2013-04-06 | 12:42:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback