__

Flitiga Lisor...

Världens bästa Amanda och jag har börjat bli riktigt flitiga. Vi har infört nya rutiner för hästarna och har börjat med att några dagar i veckan lägga in små projekt att fixa med varje dag. I går tog vi upp alla hinder från den stora gräsbanan och snart ska vi ta tag i täckeskammaren och måla hinder såsmåningom. Vi red dessutom ut på Kulan och Ramius innan hon åkte till jobbet och båda var otroligt fina!

Jag red ut själv på Callisto som gav mig det härligaste passet på hans rygg hittills, vilken känsla! Jag tycker att han har varit lite mattare överlag i det mesta under själva arbetet under ryttare. Galoppen och bjudningen har inte varit lika stark och aktiv som den brukar. När han står på gången ser man också stor skillnad i hans kropp. Det går inte att missa den växtperiod han är i just nu. Helt plötsligt har rumpan skjutit rakt upp i höjd på en häst som normalt sätt har sett ganska färdig och jämn ut. Av den anledningen går han lite lugnare ett tag till. Men i går fick jag i alla fall ett kvitto på att han är redo att fortsätta sin träning för, ursäkta mig, satan vad fin han var!


Kommentarer
Anonym säger:

Saknar dina regelbundna uppdateringar :(

2013-12-04 | 18:35:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback