__

Dressyrträning

Idag ska Ramius och jag träna dressyr för en helt ny tränare. Det är en duktig och mycket meriterad ryttare som tränar ekipage efter deras önskemål och ambitioner. Hon brukar själv sitta upp på hästarna och rida dem för att få en större förståelse för hur hästarna fungerar. AV just den anledningen kände jag att jag ville prova träna för henne med Ramius då han fortfarande är långt ifrån var jag vill ha honom ridmässigt på marken. Han är som jag många gånger skrivit väldigt svårlöst i markarbetet och jag måste ta emot hjälp från alla håll och kanter jag kan. Ingen kan nog förstå hur stum och knepig han är förrän man själv känt det! Det ska bli otroligt spännande och jag hoppas verkligen att jag kan få ännu mer viktiga tips, som jag fick av bla Sylve senaste lagträningen i Södertälje! :) Sprången vet jag finns, och 140 har han bevisat att han kan vara felfri och placerad i, både utomhus och inomhus. Men för att kunna ta steget upp i 150 under utomhussäsongen måste han vara mycket lydigare och mer genomriden och starkare i kroppen. Det behöver vi dressyren till!


Kommentarer
Jessica säger:

vilka bakben! :)

2013-02-13 | 14:35:33
Bloggadress: http://www.puzzleofmyheart.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback