__

Precis kommit in från stallet och nattfodringen...

Har haft en otroligt rolig och härlig dag! :D Men nu är jag helt slut. Har beräknat att jag hoppat ca 300 språng idag på alla hästar...

Pay'n jumpen gick bra. Cactus var felfri i båda sina starter, så duktig liten kille! Memo var felfri i 1m, hade ett pet i 110. Bra "tävlingsdebut" för oss ändå! Caramelle hoppade väldigt stort och fint i 1m, inte i en bom, felfri. I 110 var hon betydligt mattare och blev då lite längre i sin galopp. Kom lite nära på ett räcke som hon rev, och ett plank innan där hon drog sig ut lite till vänster. Många av sprången var dock även i 110 väldigt fina. Men två ner. Hennes ägare har tidigare sagt att hon blir matt och går ofta sämre i andra klassen, men tror att det är nyttigt för henne att träna på att orka hoppa väl och hålla fokus två runor. Svampen var felfri i 110. I 120 fick han ett pet som jag får ta på mig.

Är jättenöjd med hästarna som minst presterat en felfri runda var idag. Hindrena och banan var av riktig tävlingsmiljö på en högklassig anläggning så det var verkligen nyttig dag för rutinkontot för samtliga hästar.

Därefter bar det av hemåt för att hoppa Amoremi, en valack som heter Theo och ett jättefint sto till åt sina ägare. Amis och Theo var mer vilda än tama idag, hoppade serier. Hoppade väldigt bra språng. Stoet var första gången jag hoppade, och hon var hur fin som helst! Sen höll jag lektion också.

Därefter hem, kasta i mig mat, och till ridhuset igen med Valence och Kulan. Amanda hoppade Kulan och jag Valle. Båda hästarna var huuuuuur fina som helst i hoppningen. Lycka att sitta på min älskling idag som avslut. All rutin, all kraft, all superkoll på sin kropp i sprången och sen känslan av att ha varit tillsammans i över 6 år ger en helt otroligt härlig känsla när man hoppat andra, mycket mindre rutinerade hästar hela dagen.

Tusen tack till världens bästa Amanda som gått runt med mina hästar under hela dagen på pay'n jumpen och därefter ridit Kulan på ett alldeles strålande sätt under kvällen. Du är en underbar vän verkligen <3

Nu är jag dödstrött både i kroppen och knoppen. Dags att sova... Sköööönt!


Kommentarer
Anonym säger:

Kan du inte dela med dig lite av din energi? ;) skämt åsido.. Jag var inne På din youtube kanal och såg att senaste filmen var när du hoppade caruso & ramius.. Har du inte lagt upp nyare filmer eller du har en annan kanal? :) För ibland visar det att du har 127 klipp, men när man då öppnar upp din sida så står där bara 124..

2013-01-21 | 00:26:01
Sofie Lagergren säger:

Hejsan klickade lite bilder på dig igår, gå gärna in och kolla på min facebook sida om du vill :)

2013-01-21 | 13:08:24
Bloggadress: http://facebook.com/hastfotografsofielagergren

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback