__

Vissa dagar går det inte att hålla tårarna tillbaka...

Ibland saknar jag min fantastiska 9-åriga vän som jag delade 6 underbara år med. Jag saknar honom som individ, att ha honom som tävlingskamrat men framförallt hans fantastiska ridbarhet och känsla från ryggen. Nio år gammal med start i 150 och vinst i 140 med hela framtiden framför sig. Jag är glad att jag sålde då det var ett måste, men är ledsen över att sista året med honom inte blev så bra som det hade kunnat bli. Det var ett år där jag tränade för flera olika tränare, funderade och framförallt exprimenterade med min ridning och teknik och hade en väldigt ojämn säsong mentalt och tvivlade mycket på mig själv och min egen förmåga. Hade så gärna velat ha honom det här året hemma nu när jag gått in i mig själv och verkligen landat i min egen tro, teknik och mentala balans. Det känns som att jag tagit ett stort steg i min utveckling som ryttare det här året och Caruso var tyvärr aldrig en del av den.

Men jag vet att han mår väldigt bra i sitt nya hem och att hans nuvarande unga ryttare verkligen trivs med honom! <3


Kommentarer
Anonym säger:

Tränar ihop med henne ibland o jag tycker du sålde en för fin häst till en för grön ryttare. Han kämpar o kämpar o hon bara vänder ifrån hindrena hela tiden. Sorgligt att se!

2013-07-17 | 22:15:35
Anonym säger:

Fiiina!!

2013-07-18 | 11:15:42
Anonym säger:

Kanske inte det man vill höra när man känner saknad efter en vän:-(

2013-07-18 | 11:48:32
Anonym säger:

Fast jag tror Amanda vet att hon sålde hästen till en grön ryttare och vad det innefattar. Självklart kommer den personen göra missar,självklart kommer hon lägga hästen fel och antagligen "förstöra" honom i mångas ögon.
En 14 årig läromästare kanske hade varit det allra bästa för tjejen att köpa i den bästa av världar men nu var det caruso dom ville ha och Amanda behövde sälja.

Det viktigaste tycker ändå jag är deras syn på häst som djur och det tror jag Amanda försäkrade sig om så gott hon kunde att den var bra.

2013-07-18 | 12:29:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback