__

Böjprov

 
I morse gjordes böjprov på Valence och Ramius, båda helt utan någon som helst reaktion. Vilket betyder att båda är fit for fight inför Strömsholm i helgen. Frågan är bara om jag och mitt förbaskade knä kommer vara det? :/
 
Eftersom att Flying Emma är tingad av en kund så kommer hon inte att starta på tävlingen imorgon. Jag har också valt att ställa in den med de andra två jag skulle tävla eftersom jag behöver vila mitt knä så mycket som möjligt.

På fredag går Valence en vanlig 130 tidshoppning i Strömsholm, Ramius går samma klass som uppvärmning inför laget. Han går efter omgången som senior i laget som också går i 130.

På söndagen går dessutom båda en 125, mest för Ramius rutins skull att få känna på en mer arenaliknande tävlingsbana och dessutom bra uppladdning inför Runsten Equestrian Games som också går på gräs helgen efter.


Valence 140 i Strömsholm 2012



Kommentarer
Emilia säger:

I vilket syfte gjordes böjprovet? Misstänkte du att hästarna inte var fräscha eller gjorde ni det för säkerhets skull av någon anledning? Hur resonerar du kring böjprov, litar du på det som hältundersökning?

2013-06-06 | 16:06:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback