__

Nöjda hästköpare

Jag har haft kontakt med flera av de sålda hästarnas nya ägare senaste två veckorna och har hittills bara fått väldigt glad och härlig rapport!

Levinio sköter sig som den fina och snälla prins som han är hos sin nya ryttare! Han har dessutom fått hagsällskap och allt verkar gå jättebra. Ska bli kul att få se dem på tävlingsbanorna framöver!

Caruso går allting hur bra som helst med, han verkar poppis hos alla tränare som sett honom (förstås) och de tävlar hittills upp tom 120 med bra resultat! Hon som äger honom tävlar ponny samtidigt och har precis gått upp i klasserna på storhäst. Det är så roligt att höra att det går så bra, det har det verkligen gjort från dag 1! Önskar att jag hade bott närmare så att jag hade kunnat vara med och hjälpt till lite med träning och allt eftresom jag känner honom utan och innan. Menmen, någon gång får jag ta mig ner och hälsa på!

Lorden och Rebecca har ju levererat riktigt fina resultat i år trots mycket sadelproblem och ska till hösten försöka etablera sig i 130-klasserna! Nu är ju Lorden här eftersom Rebecca är på semester i USA en månad, det är verkligen ett nöje att få ha honom hemma sålänge!

Bernity fick jag rapport om härom veckan och hon sköter sig också jättefint, lite busig emellanåt men verkar bara uppskattas av ägarna. Hon har tävlats i dressyr på över 68 % och ska ut på hoppbanorna också nu i sommar. Hoppträningarna har gått jättebra och som det låter vill de behålla henne för resten av livet!

Hon som köpte Calypso boy tycker fortfarande att hon köpt sin drömhäst! De tävlar mest i fälttävlan och lyckas riktigt bra i terrängen också! Jätteroligt!

Amanda som köpte Kulan av oss är nog gladast och lyckligast av oss alla! Hon säger att hon har fått sin drömhäst och livskamrat!

Monalisa har installerat sig fint i sitt nya hem och går i en jättestor gräshage med kompis! Ska bli mycket spännande att följa henne som är så lovande och nu har en riktigt satsande och talangfull yngre pilot på ryggen!

Jätteroligt att få sälja häst till nöjda köpare och det känns så viktigt att det blir bra när man säljer hästar, både för ryttarens men allra mest för hästarnas skull. Roligt också att få lite rapporter om hur det går ibland. Och att dessutom få träna två av mina fd hästar Kulan och Lorden med sina nya piloter är obeskrivligt roligt och inspirerande!


En video på Caruso får pynta inlägget:

Kommentarer
Julia säger:

Har någon av de bloggar? Skulle vara väldigt kul i så fall!

2013-06-24 | 05:55:46
Bloggadress: http://ohjuliet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback