__

Ett härligt avslut på veckan!

Den här veckan har verkligen varit hektisk. Det började med att min stallkompis varit jättesjuk så det blev mycket hårt slit i stallet med alla intag och uttag, mockningar, fodringar, täckesbyten osv helt själv. Snälla Freja hjälpte mig en av dagarna och vi såg till att alla hästarna togs om hand och reds ut för konditions- och klättringsjobb en av dagarna.

Bästa Amanda tillfrisknade till slutet av veckan och har då tagit stort ansvar för en hel del av stalljobb och uttag på mornarna så jag har verkligen haft underbara dagar där jag kunnat fokusera fullt ut på hästarna och ridningen. Är otroligt motiverad just nu och mina fyra egna hästar har nog aldrig känts så fina som de gör just nu. Har hoppat enkel, kort bana hemma, på riktigt stora hinder, med Valence och Ramius och fått en helt magisk känsla, det finns ingenting i livet som kan ersätta känslan av dessa fantastiska språng över stora hinder. Det bästa jag vet.

Callisto går nu på lite vinterpaus innan jag börjar sätta igång lite mer hårdträning inför nästa år då en spännande 5-årssäsong sätter fart. Alla andra hästar går just nu på som vanligt.

Tävlade förra helgen med Callisto som för dagen kändes lite matt men gjorde som vanligt sitt jobb galant. Hoppade många fantastiska språng på framhoppningen. Felfri i första och ett pet i andra där jag inte blev klar med handen. Elmer hoppade många riktigt fina språng och kungligt på framhoppningen, inne på banan gjorde jag några större ryttarmissar men tog med mig en underbar känsla hem eftersom Elmer skötte sig enligt skolexempel hela dagen. Ville och jag fick problem i 1m vilket också fick mig att förstå hur jag måste rida honom för att han ska fungera och lita på mig. Tog med mig den lärdomen in i nästa klass och då levererade han en fin nolla i en ganska så maxad 110-klass. Bra avslut på den tävlingsdagen!

Igår tävlade jag igen och då vann faktiskt Ville första klassen, duktig! Vändbar som en liten ponny och känslan var mycket positiv. Inför andra klassen missade jag ridningen till andra hindret, annars en bra runda med ett pet i omhoppningen. Vi har lite förtroende att bygga på i vinter men för några år sedan hoppade han 130 med placeringar och jag tror verkligen att det kommer bli riktigt bra med honom om vi får lite tid. Han är rädd om tassarna och en rolig, kvick liten häst.

Rebell tävlades igår också, Lite ovant för mig att rida en så himla stor häst och igår kom hindrena väldigt kort ur sväng. Men Rebell har en otroligt fin uppmärksamhet på hinder och kliver ju runt, som för honom, är mycket små hinder. Nolla i första och 4 fel i andra där jag gjorde en ordentlig tabbe med honom och fick ett omtramp. Men en jättefin känsla på en häst som kommer kunna hoppa betydligt större klasser i framtiden!

Nu har jag endast en tävling kvar och den är i helgen som kommer, ser fram emot den mycket! Men först väntar en händelserik vecka! Jag ska försöka bli betydligt bättre med uppdateringarna här på bloggen igen!

 

Kommentarer
Lisa H :) säger:

Bra Amanda :)

2013-11-17 | 23:50:04
Anonym säger:

Roligt med uppdatering igen :) grattis till placeringarna och hoppas du får en underbar vecka!

2013-11-18 | 07:17:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback