__

Elmer stannar

Efter mycket funderande och många personer som står bakom mig så har vi gemensamt bestämt oss för att behålla Elmshorn. Åtminstone till sommaren 2014. Jag ska matcha honom gemensamt med Callisto. Det känns lite som att någon ville mig väldigt väl när jag fick tag i den här hästen för det priset som jag fick, för det är en av de finaste unghästarna jag någonsin, under hela mitt liv, suttit på. Jag har verkligen fått samma känslor för honom som för med Valence på den tiden, och det trodde vi alla var omöjligt...

Det har varit ett enormt stort intresse för honom och vi har också fått lite högre bud, så jag har insett att det är bara ren idioti ur alla synvinklar att sälja i dagens läge. Han har redan visats för två kunder och har hoppat så fantastiskt att jag får ångest i hela kroppen. (Visserligen tenderar jag att få det varje gång jag ska sälja en häst...)Men eftersom min fina delägare är mycket tillmötesgående kommer det lösa sig med Ramius ändå...

Så han stannar. Jag har två fantastiska fyraåringar att satsa på nu, och ingen är lyckligare än jag. Det kommer bli tufft, men oj vad det är värt det!
 

Kommentarer
Monika säger:

Så härligt att det löser sig utan försäljning av Elmer.
Vilket underbart liv du har framför dig med dina 2 svår klass hästar samtidigt som dina 2 4-åringar. Måste bli jätteroliga tävlingar framöver.

2013-10-03 | 10:48:07
ChicArt säger:

Oh vad kul att höra! :) Du är så otroligt duktig och det är så kul att du delar med dig av din vardag och satsning :)

All lycka till!! :)

2013-10-03 | 11:16:56
Bloggadress: http://chicart.blogg.se
Hannah säger:

Kul! =) Bra beslut!

2013-10-03 | 14:46:42
Tilda säger:

Hej!
Vet inte om du har sätt min kommentar om att jag vill köpa Kombinationsbettet? Du får jättegärna höra av dig på min mail. Du får gärna höra av dig! :)
mvh Tilda

2013-10-03 | 15:35:34
Bloggadress: http://persdottertilda.blogg.se
Lisa H :) säger:

Bra Amanda och lycka till!

2013-10-03 | 18:02:23
isabella säger:

vad bra!! han ser jätte fin ut och ska bli kul att följa honom med dig på ryggen :)

2013-10-03 | 21:14:45
Jennifer säger:

Tjohoo!! Gud vad roligt för dig!!

2013-10-05 | 15:11:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback