__

Ramius med stort R

Vilken kämpe min vita prins är! Han debuterade i en riktigt svår 150 i fredags och igår går han in och hoppar så väl i en stor, lång och krävande 150 final i VW Grand Prix. Vi behöver inte skämmas över vår runda eller resultat, flera toppryttare med sina förstahästar hade lika många ner på banan eller till och med mer.

Nedslagen, tre stycken kom på fristående räcken, många ur sväng. Jag tar på mig alla tre, missar som kommer pga att jag inte lyckas placera honom tillräckligt bra till hindrena. Som sista slutprov, när hästarna är fulla av mjölksyra så kommer en rejäl trekombination med räcke, oxer, oxer. Och min kämpe tog ut sina sista krafter och hoppade igenom den felfritt. Känslan i hans språng är fantastisk, och han kommer snart kunna hoppa 150-klasser felfritt. Det är riktigt bra att vi har vintern framför oss till att bygga med styrka och lydnad. Jag är väldigt glad och ser det inte som att vi hade tre ner igår, utan att vi hoppade 12 språng felfritt över en stor 150-bana! Jag älskar min häst så otroligt mycket! Han är inte vacker att se på och inte lätt att rida, men satan vilken kapacitet han besitter!

Känslan att rida finalen igår var det bästa jag varit med om. Det var verkligen Globenkänsla på Södertälje RK igår. Och att vara hemmaryttare är ju ännu häftigare! Och när man går i mål med så mycket som 12 fel, och det känns ändå som att taket håller på att lyftas av applåder, så känner man sig konstigt nog som en vinnare i alla fall. Haha, helt magiskt! Banan igår hade passat Valence som hand i handske med alla korta svängar och tekniska distanser, så det är klart att det hade varit ännu häftigare att få gå in och göra det där på sin förstahäst. Men samtidigt är jag så tacksam över att faktiskt kunna plocka fram en andrahäst som kan genomföra en final som detta redan nu. Helt makalös atmosfär hela helgen hos SRK!!!

Valence är fortfarande inte helt hundra, man ser det på hans uppsyn. Kanske är det en mindre överbelastning eller vrickning, men han får vila och skrittas tills allt är helt bra igen. Jag ser så väl på hela hans uppsyn att han inte är riktigt fit just nu. Jag är förstås jätteledsen över det, men det är så lite att han borde vara bra bara av några dagars vila...

Mitt allt <3
 

Kommentarer
Melina säger:

Har ju alltid sagt att han kommer att bli en stjärna!! Hoppas verkligen att filmer kommer? :)

2013-10-13 | 13:41:04
Amanda säger:

Inte nog med att Ramius är en riktig kanonkuse, han har en fantastiskt duktig pilot också :) :)

2013-10-13 | 19:18:44
isabella säger:

Så roligt för dig att ha två fina hästar i 1,50 klasserna!! Såg din runda på youtube och ramius ser ut att hoppa runt där hur enkelt som helst och du är så himla duktig!! Riktigt kul att följa dig!!

2013-10-14 | 21:01:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback