__

Gårdagen

Tisdagen bjöd på allt möjligt roligt. Har kommit igång med träningen av både Ramius efter hans vila och Valence efter hans vaccination. Jätteroligt att ha dem igång igen förstås, nu ska jag försöka matcha dem så väl som möjligt till nästa tävling om 2 veckor. Ingen känns super nu kan jag inte påstå, Valence fin men väldigt het, har inte tagit mig tid att hämta hem fodret till honom än. Slarver! Ramius måste jag som vanligt jobba med på marken för att försöka få stil på honom. Kommer lägga ner mycket tid på markarbete med hinder då det är där de största problemen dyker upp.

Igår hade jag lite träningar på kvällen vilket som vanligt är jätteroligt! Hoppade även Memo igen för första gången på mycket länge, jättekul verkligen! Imeldina fick hoppa en låg bana där vi fokuserade på rytm. Hon tävlade ju i söndags så hoppade mest lite gympa på låga hinder. Hon var superfin!

Idag bjuder dagen på bland annat hovslagare, hopp/markarbetesträning tillsammans med Freja och hennes fina 3-åring. Jag kommer vara med på Callisto! :) Även Ramius ska få gå ett litet pass och hoppas på att kunna få lite hjälp med honom också. Det är för en tränare som hjälpte mig otroligt mycket när jag red D-ponny och när Valence var minst sagt galen som 4-åring. Hon har själv tävlat SM och svår hoppning på hästar hon själv utbildat när hon var yngre. Tror jag kan lära mig så mycket av henne nu och är jätteglad att efter många års uppehåll pga anläggningsproblem osv äntligen komma igång med träning kontinuerligt igen!!

Imeldina <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback