__

Dagens 150 GP kval

Det var inte riktigt min dag i Sunbyholm idag. Valence hoppade många bra språng men känns inte i toppform, och då blir det för tungt och hetsigt för en så stor klass för honom. Jag flyttar ner honom till en 140 imorgon istället för att pressa honom i ytterligare en 150. Sedan blir det lite arbete inför nästa större klass om två veckor men med störst fokus på att hitta toppform inför Norrköpings VW Grand Prix i slutet av augusti.

Ramius hoppade fantastiskt idag. Han hoppar verkligen 150 med lätthet. Jag gjorde två ryttarmissar som kostade oss de två nedslagen vi fick idag. Första kom på treans oxer där jag kom för djupt inpå, och det andra på oxern efter trekombinationen där jag släppte kontakten med munnen helt, jäkla skit. Inte så mycket att gräma sig över, han är helt fantastisk och så mycket rutin i 150 har vi inte än. Han hoppar en 150-klass imorgon igen, hoppas att jag hittar bättre ridning då!

Efter 11 dagars tävlande på mååånga olika hästar och många olika banor i en extrem värme har verkligen tagit ut sin rätt på mig. Är verkligen inte alls i rätt fokus och sinnestämning. Idag sov jag ändå nio timmar, åt gröt och ägg till frukost, en lugn förmiddag och ordentlig lunch, men trots detta kände jag mig inte alls så vaken och taggad som jag vill känna mig.

Får köra samma taktik imorgon och hoppas att min kropp orkar ladda om och att jag hittar rätt känsla i kroppen imorgon. Nästa veckas tävlingspaus i fem dagar är precis vad jag behöver.

Det finns inget värre än när det inte går som man vill och man gör klatiga och onödiga missar. Men vägen mot målet är lång och det är av mottgångar man lär sig och utvecklas.


Film från Ramius 150 idag.




Kommentarer
Erika säger:

Bra kämpat i värmen! Jag red EN häst i 3 dagar och var helt slut. Tänkte då på er alla som har detta som jobb och måste rida massor med rundor och ladda om i denna värme... Starkt!

2014-08-04 | 09:10:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback