__

Ipren är min räddning

Trots att man verkligen är sjuk och borde ligga inne och ta det lugnt så fortsätter man jobba på. Varje liten lugn stund eller paus kommer kroppen och påminner om att man inte är frisk, men när jag sitter på hästryggen eller håller träning glömmer jag bort hur dåligt jag mår. Tur att det finns värktabletter som kan få en att känna sig nästan helt frisk några timmar om dagen.

Dagen har gått i ett. Från hovslagarbesök, till att hoppa en hästägares häst, till att åka till Mälarkliniken och sko höger fram på Nino, till att rida Callisto och Totte som båda fick hoppa, till att visa en häst för spekulant, till att hålla träning för två tjejer från Stockholm till att avsluta dagen med träning för mina två vänner och deras fina hästar. Dagen har verkligen rusat på med mängder av aktiveter. En dag som inte hade gått att genomföra utan min finaste vän Amanda som serverat hästar på löpande band och återigen tagit jobb i stallet och följt med som sällskap. Vad har jag gjort för att förtjäna en så fantastisk vän?

Totte fick en riktig aha-upplevelse under hoppasset idag, otroligt intressant jobb med honom idag! Mer om det senare.

Nu blir det en timme tillsammans med min älskade sambo innan sovdags.

Nonstop "Totte"





Kommentarer
Anonym säger:

Var rädd om dig! Kroppen behöver återhämtning för att bli frisk.

2014-08-27 | 23:54:33
Lisa H :) säger:

Gud vad du kämpar på Amanda!

2014-08-28 | 14:55:43
Frida säger:

Hoppas du mår bättre snart. Som trogen läsare i många år så märks det plötsligt en stor förändring med inlägg. KUL!

2014-08-28 | 15:00:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback