__

Svårt att hålla honom kvar...

Jag har aldrig haft ett så stort intresse på en häst som jag har haft på Ramius sen juni månad i år. Har både hav kunder i Sverige och europeiska kunder som jagat och varit väldigt på och kommit med fina bud.

Jag har så mycket roligt framför mig med VW Grand Prix och SM nästa år, samt en planerat resa till Arezzo och kanske Drammen. Han är hästen som kan ta mig ett steg längre på seniornivå än Valence, men han kan också vara den som ger mig ekonomisk trygghet och möjlighet att köpa in ett flertal högkvalitativa unghästar.

Framtiden är osäker men min livsdröm är att nå den högsta internationella nivån och man måste ha riktigt bra hästar att få erfarenhet och rutin i de största klasserna för att nå dit. Men behåller jag Ramius skulle jag behöva sälja Valence i år... Vi får se var det hela tar vägen, det är så svåra och känslomässiga beslut vi måste ta.




Kommentarer
Sofie säger:

Sälj! Du har verkligen känsla för att hitta fina hästar och hur lockande det än är att behålla och göra det roliga så tvivlar jag inte en sekund på att du hittar fler som Ramius som du kan rida stora klasser på om några år (och du har ju fina Valance!). Tänk om du behåller och så, gud förbjude, skadar han sig allvarligt. Det är så lätt hänt ändå, dom kan trampa snett i en landning eller som min bästa häst dra på sig ett virus dom aldrig återhämtar sig från.

2014-08-08 | 11:27:32
Bloggadress: http://merajag.devote.se
Sara säger:

SÄLJ. För att komma vidare måste man våga sälja sina bästa eftersom att man är beroende av pengar på den nivån där du vill vara. Kolla bara på tex Kelly och Hurtig som sålde sina breeders respektive SM vinnare, val man måste ta ur ekonomisk synpunkt. Självklart är det sorgligt att sälja sin bästa vän men klarar man inte av det kanske man får nöja sig med den nivån man är på också.

Du är så duktig och jag ser verkligen fram emot att se dig på de större banorna. Kram

2014-08-08 | 12:16:34
Lisa H :) säger:

Oj då, vad svårt det blir för dig nu! Sälja eller inte sälja... Tror nog att det blir bra i slutänden hur du än gör. Lycka till iaf.

2014-08-08 | 12:24:43
E säger:

Gå på din magkänsla vem av dom du ska sälja! Prata med dom som tror på dig mest! Du är så duktig och kommer komma så långt! Rekommenderar dig starkt till min fina uppfödarvän som har elithästar i stallet att lämna till dig för utbildning av sina unghästar!! KRAM!!

2014-08-08 | 12:36:15
Anonym säger:

Från en läsares (som inte känner dig) perspektiv: Sälj! Du hittar superhästar runt varenda hörn känns det som. Och snart är Callisto vuxen också :) Och så mycket glädje som Valence ger dig som vi får läsa om är ju underbart.

2014-08-08 | 17:34:04
Anonym säger:

Sälj inte Valle jag tror du gråter ihjäl dig då kraam

2014-08-09 | 22:58:50
k säger:

Och jag tycker tvärtemot, sälj valence. han har begränsningar tror jag efter att ha följt bloggen länge, kanske ffa pga sitt temperament. Den här hästen kommer ta dig till toppen och ge dig föutsättningar för fortsatt satsande.

2014-08-11 | 21:35:21
Anonym säger:

Tycker som K här ovanför om du måste sälja så sälj den med begränsning! Valence har inte så mkt mer att ge dig tävlingsmässigt, ramius kan ge dig mängder av rutin och framgång! Din framtid bygger på framgång :)

2014-08-11 | 21:59:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback