__

Visste ni att...

Min pojkvän/sambo Christoffer ska hoppa Ramius på Södertäljes pay'n jump på söndag? :D

Det ska bli så himla roligt! Christoffer hade endast ridit två gånger som barn när vi träffades. Han har ridit med och för mig lite sporadiskt och jag är den enda som har tränat honom hittills. Han har utvecklats massor på ett väldigt mycket färre antal timmar i sadeln än vad man kan tro... Nu har han kommit en bit i sin ridning och hoppning och det är första gången någonsin han kommer ut på en "tävling". Christoffer får låna min älskade Ramius och tillsammans ska de hoppa 80 och 90 cm. Nog för att Ramius inte är helt lättriden mellan hindrena men hans hjärta av guld och stora kapacitet kommer nog hjälpa Christoffer runt ganska enkelt ändå tror jag! ;) Spännande och jättekul ska det bli i alla fall. Min lilla coming star Nino följer också med, han går 90 cm + 1m denna gång! :)

Jag brukar skratta lite åt Christoffer och påminna honom hur bra ställt han har det för en framtida utveckling inom hästarna och tävlandet. Och jag kan känna lite inombords att tänk om man själv hade fått sitta på ponnyer/hästar av den här kalibern när man ska lära sig hoppa och tävla, haha... Själv låg man i blomkrukorna och tuggade sand säkert hälften av mina tävlingar de första åren eller satt på vingliga hästar som var ute på banorna för första gången... ;)



 



Kommentarer
Isabella säger:

Va kul!!' Hoppas att vi får se film hihi :)

2014-02-20 | 16:56:53
Helena säger:

Herregud vad roligt du MÅSTE filma!! :D

2014-02-20 | 20:31:15
Bloggadress: http://helenabarth.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback