__

Filmer Nino

Filmer på min nya unghäst i stallet. Har kanske inte berättat om honom men strax efter att Elmer blev såld kom den här över mig och jag blev väldigt förtjust. När jag satt på honom första gången hos ägaren så misstänkte vi sadeltvång vilket vi märkte var fel när vi kom hem och satte på en bättre sadel. Så ett problem som jag trodde skulle ta ganska lång tid att lösa existerade inte ens, han hade bara en sadel som klämde. Nino är sent tagen valack som är ett år äldre än Callisto, också holsteiner med toppstam. Jag förstår inte att jag lyckades träffa en ny så fin häst efter att jag sålde Elmer som jag trodde grymt mycket på. Ägarna kunde inte ta tillvara på honom. Stammen tilltalar mig mycket och hans språng ger en helt underbar känsla. Superförsiktig och otroligt elastisk. Han var inte inhoppad när han kom till mig men är otroligt läraktig. Detta var första gången som vi höjde hindrena lite.. Han kommer ju då tyvärr också säljas såsmåningom då jag inte kan ha fyra hästar men jag vill ta ut honom på tävlingsbanorna först. Kul att ha en att matcha tillsammans med min Callisto!







Kommentarer
Jenny säger:

Jag förstår inte hur du lyckas få tag i topptalanger till hopphästar gång på gång. Dessutom är du bäst på att ta fram DET i varje häst. Elmer var en storfavorit för mig men denna och Callisto är två topptalanger verkligen. Bara att lyfta på hatten och gratulera, du är bäst!

2014-01-24 | 18:22:02
Melina säger:

Det går bra nu! ;)

2014-01-24 | 18:37:49
Anonym säger:

Men åh, SÅ FIIIIN! :D roligt för dig, du ä fantastisk på att hittar hästar men de lilla extra! :)

2014-01-24 | 18:38:49
Anonym säger:

Haha alltså jag blir nästan irriterad!! Hur kan du hitta häst efter häst som verkar allihopa besitta stor kapacitet?! Sen tror jag säkert att din fantastiska talang gör att du kan hoppa vilken häst som helst fint. Men som denna, du hade alltså inte hoppat honom på provridningen? Hur vet du att dem är så bra då? Chansar du lite eller:)? Du e grym!

2014-01-24 | 19:30:39
Lisa H :) säger:

Men gud vilken fin spänstig häst!! Jättefin.

2014-01-24 | 19:49:14
sandy säger:

Åå Ska bli roligt att följa den där :) hehe tycker att den var lite lik min ;)

2014-01-24 | 20:12:30
Victoria säger:

Vad roligt med en nykomling, såg väldigt fin ut om än något busig emellan åt ;) Ska bli jättekul att få följa er :D

2014-01-25 | 19:25:18
Bloggadress: http://victorialjunggren.n.nu
Erica säger:

Riktigt fin häst det där :)! Är han till salu?

2014-01-26 | 13:06:16
Bloggadress: http://ericasjostrom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback