__

Katastrofdag

Usch vilken hemsk dag det varit idag. Regn, åska och blixtrar gjorde inte saken bättre.Underlaget på bana två idag var verkligen katastrof. I svängarna och runt hindrena blev det ibland 2-3 dm djupt. Dessutom var det noll struktur på framhoppningen med fritt insläpp, två varv och ekipage som skrittade både på och innanför spåret. Det var kaos tidsmässigt för min del och detta gjorde att min start på andra banan med Callisto blev toksen och jag hann knappt hoppa några språng innan jag gick in på banan.Totte skötte sig dock jättefint ändå men hoppade inte med samma språng som han brukar. Ett ner i 110 och två ner i 120 med med tanke på omständigheterna så gjorde han sitt bästa. Nino tittade till på ett våghinder i 110 och sprang förbi det, hoppade dock fantastiska språng och tog sig runt 110 på 4 fel.

Callisto rev för första gången i sin tävlingskarriär två hinder på gräsbanan men det berodde förstås på de dåliga förutsättningarna han fick.Jag valde att stryka både Callisto och Nino från grusbanan pga underlaget. De fick för dåliga förutsättningar så tyckte inte att jag kunde få ut något bra av det.

Imorgon hoppar dock mina två bebisar 120 på gräsbanan, en ny upplevelse för Nino. Valence hoppar 145 på kvällen. Ramius får stanna hemma och vila upp sig till lördag. Nu ska jag hålla mig till EN bana resten av helgen så det blir lugn och ro, ordning och reda på sakerna!

Så trots en riktigt tuff, tråkig, regnig och stressig dag så är jag nöjd med alla tre bruna grabbarna som gjorde det bästa de kunde efter vilka förutsättningar de fick.Nu laddar vi inför en bättre morgondag och hoppas att Runstenstävlingarna gynnas med roligare väder imorgon. Nästan varje år har de otur med vädret... Dock cred till Runsten som varit mycket flexibla och hjälpsamma idag!

Kommentarer
Anonym säger:

Lycka till! Hoppas att det bara blir bättre :)

2014-06-13 | 08:07:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback