__

Otroligt nyttig dressyrträning!

Fock otroligt mycket bra hjälp med hur jag ska utveckla Nino och har fått en rejäl motivationskick och det ska bli så roligt att fortsätta arbeta med det här tänket framöver! Han skötte sig väldigt fint idag! :)

Callisto fick jag jobba på ett lite annorlunda sätt framförallt i galoppen. Det var ssker jag behövde korrigera ridmässigt för att komma åt de saker jag upplever att jag haft problem med. Det var lite svårt och jag fick inte ihop allt idag. Kommer verkligen få kämpa mig över en hög tröskel en liten tid framöver för att få in detta i ryggmärgen. Ridning kan vara svårt ibland!! Callisto var jätteduktig och är i perider magiskt fin att rida. Dock märker vi av växtperiden tydligt i honom så han kommer matchas mycket lugnt ett par månader framöver och inte tävla mer under en tid framåt förutom den start som redan är anmäld nästa helg. Han har så himla mycket tryck och power från sina bakben i galoppen men kroppen vet inte riktigt hur den ska hantera allt ännu. Han ska egentligen bara stå och gro några år innan vi plockar upp honom i svår klass. Jag vet att han är min framtida stjärna och behöver inte ha bråttom! :)

Idag hittade Anette också en stor svaghet hos mig som ryttare efter min turbulenta krossfrakyur i armbågen förra året. Jag har sämre rörlighet och har omedvetet blivit lite mindre följsam i svängar etc än i min andra arm. Jag vet ju av min sjukgymnast att jag fortfarande blir mycket stelare och mer öm kring hela skulderbladet fortfarande. Vissa med samma typ av skada som jag fick har tom fått s.k frozen shoulder så jag är väl egentligen mycket väl återställd men för ridningen måste det bli bättre. Med mer massage, stretching, sjukgymnastik och stor koncentration och uppmärksamhet i min ridning ska jag fanimej få bukt med detta. Både för min egen och mina hästars skull!

Otroligt givande träning idag. Så roligt!




Kommentarer
Lisa säger:

Hej!
Jag är en läsare som följt dig sen länge tillbaka men som alltid haft lute oställda frågor ;) t.ex med Ramius, du skriver ofta att han är väldigt svår mellan hindrerna, på vilket sätt då?
Och att han inte jobbar i en bra naturlig form vad beror det på och är det ändå så att allt i dressyren fortfarande funkar? Att det med att huvudet slänger hit och dit inte distraherar det andra?
Tacksam för svar!

2014-06-20 | 23:21:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback