__

Fredag

Idag är det ridning och stalljobb på schemat, därefter packa och förbereda inför morgondagens tävling. Det ska bli riktigt roligt att få tävla på hemmaklubben i helgen, en fantastisk anläggning, härlig stämning och skönt att slippa åka så långt hemifrån.

Som ni redan vet tävlar Ramius och Callisto på lördag. Det blir debut i 120 för Callisto, alltid lika spännande. Det var bara några veckor sedan han gjorde sin 110-debut. Ganska stort steg från 4-års ålder till 5 år. När jag har en så fin unghäst i stallet kan jag inte bli annat än sugen att lösa kvalificeringspapper till Falsterbo. Men samtidigt handlar det om stora pengar och lång resa för Callisto som ännu är bara barnet. Så just nu lutar det åt att satsa på roliga unghästtävlingar, tex under Runsten i sommar, och kanske Champion of the youngsters. Men vi får se, nu har vi i alla fall en spännande debut att se fram emot imorgon.

På söndag tävlar jag Imeldina och Rebell i 110 och 120, eventuellt följer även Ville med och går samma klasser. Det blir en rolig helg med mycket starter. Firar dessutom min pojkväns mammas 50-årsdag på lördag kväll, roligt!

Längtar till stjärnan kommer ut nästa gång, han fick ett rejält tävlingsbreak efter SM.



Kommentarer
Lisa H :) säger:

Lycka till i helgen, och med 120 debuten!

2014-03-14 | 21:53:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback