__

Mycket jobb

Känslan med Rebell är väldigt blandad just nu. Det är väldigt mycket jobb med honom och just nu hoppar han inte som jag vet att han kan. Vi håller hindrena låga och lägger mycket jobb i markarbetet och stärker honom ute i naturen. Eftersom att han behöver rutinen från tävlingar, blir detta den enda ordentliga hoppning han får veckorna framöver. Vi får helt enkelt se tävlingarna som hoppträningar ett tag. Scope, vilja och försiktighet vet jag att han har. Allt annat kan man utveckla och jobba med.

Jag är glad över att vi ser honom som ett mer långsiktigt projekt ett tag för det måste man göra med honom. Han är förstås till salu under hela tiden men ambitionen är större än så. Jag har planerat upp vårsäsongen för honom så får vi känna av under tidens gång.

Det ska bli riktigt roligt att jobba med honom i vår och sommar!

Rebell i januari innan han åkte! :) Fin häst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback