__

När man har en häst som honom...

 Jag blir alldeles lycklig i själen när jag tänker på att Callisto står i stallet och han är bara min. Han är min investering för framtiden och jag tror verkligen att han har alla kvalitéer jag kan önska. Ibland kan hela kroppen fyllas av längtan och otålighet av alla förväntningar för framtiden och viljan att han ska få bli äldre och kunna gå de större klasserna. Men samtidigt är det precis perfekt, jag har några år till på mig att bli en bättre ryttare och samla mer rutin i de stora klasserna så att jag kan supporta honom bättre när han blir äldre. Jag har aldrig haft en så begåvad häst tidigare, och trots att det kanske fortfarande är svårt att se från sidan, så är känslan från ryggen alldeles magisk.

Jag köpte honom för snart ett år sedan bara på stammen och den lätta, sportiga modellen. Hade egentligen ingen aning om vad det var för häst jag köpte och han var bara riden ett fåtal gånger. Jag tänkte att med det blodet, en mamma e Contender - Landgraf som belönats med 10-10 i hoppning och en far som Rolf-Görans Casall som dessutom givit många fantastiska avkommor så borde han kunna vara ett fantastiskt ämne. Jag chansade och är oerhört tacksam till den person som hittade, tipsade och importerade honom åt mig från hans uppfödare i Tyskland. Tänk att han fanns där just där och då och att han blev min. Att få vara den som tog honom över en bom första gången under ryttare och nu ha alla år framför sig med honom, det är lycka i livet!

 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback