__

Hög på livet!

Jag mår så himla bra just nu! Det händer och finns så mycket bra i mitt liv och just nu känner jag en så underbar glädje för att få leva i denna underbara värld!

Morgonen och förmiddagen har tillbringats genom privatlektion, utsläpp, ridning, hovslagarbesök och löshoppning av fyra väldigt fina hästar tillsammans med Freja! Callisto visade än en gång sin enorma förmåga, jag kan fortfarande inte riktigt förstå att den där hästen är min. Hur kan man få en som är fantastiskt fin att rida, som är mer mänsklig, kelig och översocial än vad en häst borde kunna vara och dessutom hoppar som en blivande topphäst i samma häst? Man får bara en häst som honom en gång i livet! Nino visade än en gång prov på sin enorma lätthet och skuttade enkelt med grym attityd över hinder på 155 cm. Även Nonstop fick löshoppa idag och han har mycket scope och lätthet för stora hinder, visade dessutom prov på mycket mod i dag! Frejas superelastiska gummiboll till 4-åring flashade till ordentligt i några språng idag också! Tänk så många fina förmågor vi har i stallet...

Just nu känns allt så himla bra. Jag känner mig lyckligt lottad. Valence och Ramius är två modiga och storhoppande hästar som jag har lyckan att få tävla på de större tävlingarna i år. Två hästar som jag trivs väldigt bra med och som ger mig chans att skapa rutin och erfarenhet i de större klasserna på! Och att dessutom ha två så fina unghästar som kommer underifrån ger ett rus för själen. Jag vill verkligen utvecklas som ryttare så att jag kan matcha fram Callisto under åren på rätt sätt. Ramius och Nino är ju till salu om förfrågan uppstår, för att det måste vara så av rent ekonomiska skäl. Men just nu kan jag inte ha det bättre än vad jag har det. Dessutom har jag tre väldigt roliga och givande hästar hemma för utbildning och försäljning i Toblerone, Nonstop och Rebell. Tre grabbar som alla ligger på olika nivåer men har mycket potential att utveckla! Utöver allt detta har jag fantastiska elever som tränar varje vecka och två vänner som "inackorderingar" i stallet som känns så självklart, enkelt, trivsamt och som gör vardagen ännu mycket bättre än vad den redan är!

Det är härligt att leva!

Callisto



Kommentarer
Jennifer säger:

Härligt!
SJUKLIGT fin den där hästen alltså!

2014-05-07 | 22:01:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback