__

Billdal imorgon

Imorgon rullar lastbilen mot Billdal.  Sålde min gamla lastbil igår och hämtar min nya ikväll.  Fortfarande en B-kortslastbil men C-kortet ska vara i mina händer inom ett år. Punkt slut. 

Valence har känts väldigt fin sista två veckorna. Sytrådslätt i handen och väldigt lugn, mjuk och lydig.  Känns som att jag bara sitter och tänker så är han där direkt. Grym känsla. 

Ramius har tagit det lugnt efter tävlingen i Södertälje då han kändes rejält matt i kroppen under helgen och även veckan innan. Jag har mest skrittat honom och det kändes när jag väl började ställa lite krav. Han är väldigt svår att korrigera då han lätt stänger av ryttaren och då spelar det nästan ingen roll vad man gör. Så jag får ställa krav och vara tydlig men måste också kompromissa med honom på ett helt annat sätt än andra hästar.  Men tycker ändå att det känts bättre och bättre för varje pass.

Igår hoppade jag igenom båda pojkarna inför Billdal. Båda avslutade passet med runda språng där det small i backen.  Grymt fin känsla. 

Vi rullar mot Billdal under dagen imorgon och båda hästarna går rakt in i 150 VW Grand prix kvalet. 


Kommentarer
S säger:

Lycka till!

2014-11-06 | 15:28:26
Victoria säger:

Stort lycka till! :D

2014-11-06 | 15:50:02
ewe säger:

Lycka till :)

2014-11-06 | 20:04:29
Bloggadress: http://evi0627.blogg.se
Anonym säger:

Kommer du kunna köra fler hästar i nya lastbilen? :-)

2014-11-07 | 05:32:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback