__

Felval

Valence har verkligen varit i stor form och fantastiskt fin hela helgen. Tyvärr ett nedslag i gårdagens 150 och även i dagens 145.

Valence kvalificerade sig till en finalplats idag men jag bestämde mig för att ge Ramius chansen.  Han är ju normalt sett min bästa häst i 150 när han är i form. Dock gjorde jag ett mycket dumt val. Ramius känns lite osäker och jag kommer inte fram på några distanser. Har har rivit flera bakbommar i helgen vilket han ALDRIG gör annars. Dock har han fått tillbaka kraften i språnget igen, men vår timing är katastrof. 

Årets stora mål i år är uppnått.  Jag har en plats i den stora finalen i VW Grand prix i Flyinge! !! Vansinnigt glad över det. Men självklart hade glädjen varit större om min vita prins var i form.  Men nu får jag se vad en träning och självförtroendeklass och en jäkla beslutsamhet i vardagsjobbet i galoppen kan göra på 1,5 vecka innan Flyinge, annars lutar det starkt åt att Valence får starta stora finalen. 

Överlycklig över min nya bil och nu är allt fokus på Flyinge. 


Kommentarer
Guro säger:

Gratulerer så mye! :-)

2014-11-09 | 23:44:11
Lisa H :) säger:

Synd med Ramius. Bra att du har Valle :) Grattis till finalplatsen!

2014-11-10 | 05:53:29
Victoria säger:

Stort grattis till finalplatsen!! :)

2014-11-10 | 08:36:58
Siri säger:

HALLÅ du måste ju visa bilder på din nya lastbil.

2014-11-10 | 11:06:44
Bloggadress: http://lamints.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback