__

Mina tre behåller jag

Det känns verkligen tomt i stallet utan Nino.Dessutom är Callisto lekkompis i hagen borta så han känns lite deppig. 

Nu har jag "bara" tre egna hästar, Valence,  Ramius och Callisto.  Mina tre pojkar som jag inte kommer sälja, inte på lång tid framöver iallafall.  

Tanken är väl att jag inte ska köpa någon mer. Tack vare några försäljningar senaste månaderna har jag en stadigare ekonomi och kan på så sätt behålla mina tre stjärnor som jag inte vill bli av med. Kanske blir det något samarbete/delägarskap med någon unghäst eller så kanske det blir en häst för en tids utbildning eller liknande.  Det återstår att se. 

Det är en tuff bransch och sport och jag måste klara mig helt själv med allt ekonomiskt. Då måste man sälja hästarna ibland.  Och man kan inte behålla alla utan får välja en eller max två som man unnar sig att behålla. En mörk del av sporten eftersom vi har och göra med levande djur som blir en familjemedlem.  Men man får glädjas åt de fantastiska hästarna som står kvar i stallet.



Kommentarer
Victoria säger:

Förstår att det är tuff att behöva sälja Nino, men det är kul att höra att du kan behålla dina andra tre stjärnor som sagt under en längre tid framöver :D du förtjänar att ha några riktigt bra hästar då ´du är en sådan talang :D

2014-10-27 | 21:25:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback