__

Svar på frågor: Hur var tävlingarna i Umeå?

Umeå bjöd verkligen på fantastiska tävlingar förra helgen. Redan när vi kom fram fick vi direkt hjälp med packningen, bära allt till boxarna och sprida ut spånbalarna innan hästarna fick komma in. Hela tävlingen höll en otroligt hög servicenivå och det kändes lyxigt. Amanda och jag fick dessutom uppleva shuttleservice då vi fick gratis skjuts in till Umeå stad för att handla middag på Ica. Sekreteriatet var otroligt tillmötesgående och trevliga.

Jag tyckte banbyggnationen under helgen var något att bita i och upplevde många svårigheter, kanske allra mest i kvalet. I samtliga klasser jag red var ett rangligt lydnadsräcke med som kändes svårhoppat. Mina hästar var dock mycket uppmärksamma på det under hela helgen. Men jag tyckte Lennart Lindelöw ställde en hel del frågor och det krävdes att hästarna var ordentligt uppmärksamma redan från start, framförallt i kvalet.

Det som kändes allra lyxigast i Umeå var stallarna. Det är häftigt att kunna gå mellan framhoppning, cafeteria, toaletter, tävlingsbana och hästarnas boxar utan att inte behöva gå ut en enda gång. Vi stod i varmstall med lyxiga boxar som man dessutom fick ha öppna (uppskattas mycket av min annars lite mer oroliga Ramius) och det var nära till vatten och gott om plats.

Amanda och jag hade verkligen en kanonhelg på alla sätt och jag hade ett av mina bästa upplevelser av meeting i Umeå. Det är en grym känsla när det är knökfullt på läktarna, musik, mycket applåder och bra speaker! Nere vid tävlingsbanan i collectingring fanns dessutom drickor, frukt, mackor och annat gott för oss ryttare vilket var populärt. 

Tack Umeå för riktigt, riktigt bra tävlingsarrangemang!

 

Kommentarer
Anonym säger:

Låter som en helt suverän tävling :)

2014-09-30 | 15:56:27
Nina säger:

Vem skrev detta inlägg? För det verkar inte vara Amanda? Någon i teamet runt dig? :)

2014-09-30 | 16:32:31
Camilla säger:

Måste bara säga att jag kikade lite på dig på framhoppningen och samtliga rundor och du rider verkligen jättetrevligt! På filmer på en blogg kan det vara svårbedömt men när man jämför med dom mer rutinerade ryttarna brukar misstag och dåliga vanor synas tydligare men jag tycker att du gjorde kanonrundor och blev riktigt inspirerad! Kämpa på :)

2014-10-02 | 12:20:26
Bloggadress: http://unafraid.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback