__

Sits, sits och åter sits

Jobbar hårt och tänker mycket på min sits nu under samtliga ridpass (mena 6-8 per dag). Det är verkligen viktigt att lägga ner jobb och tanke för att bli en bättre ryttare. En bra sak är att hela tiden ställa sig själv frågor under ridpassen.  - Hur sitter jag? - Hur känns det? Osv. Ibland upplever jag att man lägger för stor vikt vid att hästen gör si och hästen gör så. Ofta sitter grundproblemet i sadeln.

Valence och Ramius känns fina. Har haft lite halvpanik över att SM och förhoppningsvis en 155 debut i Borås närmar sig med stormsteg. Nästa helg ska jag upp och hoppa banor på svårklasshöjd igen. När man inte regelbundet är uppe på höjderna och banorna kommer man lätt ifrån det. Dock har jag fått otroligt fin känsla på båda, framförallt Ramius som varit igång med hoppningen 2 veckor längre än Valence. Jag är så lycklig varje dag över mina två fantastiska hästar ♡ 

Payn jump nästa helg med båda grabbarna väntar. SM blir ju tyvärr årets första tävling så jag får göra mitt bästa för att komma dit så förberedd som möjligt. 



Kommentarer
Emelie säger:

Du har så himla rätt, sitsen är ju så himla viktig! Jag tycker allt för ofta man hör ryttare säger att "hästen för sig eller så eller lyssnar inte" men problemet är som du skriver oftast i sadeln!

Tack för en härlig blogg!

2015-01-12 | 07:36:39
Anonym säger:

Alltså, förbundet gör verkligen allt dom kan för att försvåra för ryttarna i Sverige. SM behöver inte ligga såhär tidigt på året! Bara de med eget ridhus har egentligen kunnat hålls igång hästarna ordentligt, och dessutom blev det en väldigt kort vintervila för hästarna. Tänk så många talanger det finns i landet som inte kan visa framfötterna pga förbundet gör det till en rikemanssport!

2015-01-12 | 08:09:24
Rebecca säger:

Du glömde skriva... Ps jag gav min älskade elev en stor bakläxa i det 😋❤️ Ds

2015-01-12 | 17:32:34
Bloggadress: http://xerxes.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback