__

Struktur

Jag jobbar verkligen med att försöka hitta en struktur i allt i mitt liv. Det är något jag har svårt för men som är väldigt viktigt. Det är ibland väldigt svårt eftersom det händer någonting utanför det vardagliga schemat i princip varje dag. Ex hovslagare, provridning , veterinärbesök, träningar osv. Men jag försöker att ha 3 h "elitidrottstid" varje dag där jag läggar all tid på min ridning och träning för att bli en bättre ryttare. Då vill jag inte ta emot samtal etc.

Jag tänker ofta på vad Jens Fredricson sa på sin clinic om hur mycket av allt arbete man gör faktiskt går till att utvecklas som ryttare mot sina mål och ambitioner. Jag är verkligen inte i den situationen att jag kan ha anställda stallarbetare och hästskötare, ekonomiansvarig  etc. Men förhoppningsvis någon gång i framtiden.  Tur har jag som har en fantastisk vän i Amanda som tagit ansvar för stor del av många ansvarsområden jag har, så att jag kan lägga mer tid på ridningen än vad jag annars kunnat. Vi byter tjänster på många sätt och det är enormt värdefullt.

Nu har jag snöat in lite på det här med C-körkort. Känner för att dränka mig lite i studier faktiskt. Amanda och jag ska försöka ta det ihop under sommaren.

Jaja, förmodligen ett riktigt onödigt inlägg. Men kände för att skriva av mig innan jag somnar. Masserade några hästar med vår nya massageapparat som vi köpt efter kiropraktorns rekommendationer. Mycket uppskattat av hästarna. 

Tur att man inte ser det här som bara ett jobb utan att man älskar livet med hästarna. Det är fantastiskt och är värt all tid i världen.

Amanda och jag bröt upp dagen med att titta på Värdscuphoppningen. Casall och kung RGB 3:a. Riktigt kul och bra hoppning. Någon gång i livet hoppas jag vara där... Om jag så hinner fylla 50 år...

Kiwi är så underbar Hon sitter alltid framför tvn när det är hästhoppning och följer noggrann.  Min tjej... ♡


Kommentarer
Emma säger:

Vad är det för massageapparat du köpt? Visa gärna!

2015-01-26 | 08:53:31
:-) säger:

Med ditt driv och din talang kommer du komma dit! Ser fram emot att se dig rida de allra största klasserna på TV ;-)

2015-01-26 | 15:08:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback