__

Kursdag

Idag har jag haft kurs hemma för ett gäng duktiga elever och fina hästar. Rätt roligt att hålla träningar och inse att många kommer faktiskt härifrån och förmedlats genom mig. Känner många av hästarna väl eftersom vi tidigare varit ett team och tävlingskamrater. Ramius , Silver Bullet,  Cathaleya och Flying Emma för att nämna några. Häftigt också att se förmågan i många hästar och ändå inse att jag faktiskt fortfarande äger några riktigt begåvade hästar... En märklig men otroligt häftig och härlig känsla. Tänk så många kapabla hästar som passerat genom vår lilla gård i Mariefred... :)

Caprizo var helt fantastisk när jag trimmade honom igår under dagen. Ett helt pass utan stigbyglar. Vilken ridbarhet! Tanken är nu att Caprizo, Zucchiny och Call on me ska stanna för mer långsiktig satsning i höst. Ett fantastiskt komplement till Valence,  Callisto och Scofield. Nästa år hoppas jag kunna plocka upp minst två nya hästar till 140-145. Callisto kommer vara där om allt får rulla på för oss! 

Svår men otroligt inspirerande bransch.

Hoppas ni alla har haft en lika härlig midsommar midsommarhelg som jag har haft!  :) ♡ 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback