__

Jättearg

Idag hade Valence två ner i 150 VWGP kval här i Billdal och därmed missade vi finalplatsen imorgon. Jag grämer mig väldigt mycket då min häst var fantastisk som vanligt och jag var så disträ idag. Fel dag att inte vara med i matchen på. Det var väldigt dålig start också då Quintin inte alls var med mig idag och därefter blev det dopingkontroll som tog väldigt lång tid och jag hade tidig start med Valence.  Men jag känner generellt att jag är lite ofokuserad just nu.

Imorgon vilar Quintin då vi måste kolla upp honom och förstå varför han drar sig så mycket till vänster i hoppningen. Valence går en 145 imorgon.

Det går inte att spola tillbaka tiden och göra om. Men det går att fundera på varför och vad man kan göra bättre. Jag ger inte mig själv de bästa förutsättningarna för att lyckas. Och i all elitsatsning så krävs det ett enormt engagemang och enormt mycket träning och struktur. Där har jag otroligt mycket att jobba med och förbättra och jag ska använda dagens erfarenheter som en väckarklocka. 

Motivationen har svajat i år och jag har genomgått väldigt stora och drastiska saker och förändringar i år. Men jag vet att det är det här jag vill göra och då ska man också ge sig själv de bästa förutsättningarna utefter de möjligheter man själv har.

Det var nog bra att det blev som det blev idag så jag fick en smäll på käften och en motivationskick. Hur tråkigt det än är så är det tyvärr motgångar man lär sig allra mest av.

Men min häst alltså, han är verkligen heeeelt fantastisk. VALENCE ❤


Kommentarer
Anonym säger:

Härligt att du bloggar igen även om du är ARG! Bara ut med det! Vi finns här<3

2015-10-18 | 00:24:53
Anonym säger:

Roligt att du bloggar igen!!
Om motivationsdippen beror lite på att Ramius såldes, så tänk att snart har Callisto vuxit till sig så han kan haka på Valences tävlingar! :-D Ska bli så spännande att se, tror ni kommer kunna gå långt! :-)

2015-10-19 | 17:50:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback