__

Dagarna som varit

Igår var det Pay'n jump på Runsten. Flickorna Amoremi och Scrållan fick följa med. Amis har ju vilat länge och inte hoppats sen i somras, och hon verkade tycka det var jättekul men var ganska tittig om man säger så! ;) Men hon var ändå felfri i båda småklasserna och hade nog en rolig dag! Hon älskar ju att få komma ut och göra saker och jag tror även Kicki tyckte att det var roligt! :)

Scrållan var duktig, i första klassen, 60 cm var hon jätteduktig i början men sen tog det helt och hållet slut på krafterna, hon rev ett och stannade på ett i slutet av banan. I andra klassen 70 cm var hon mycket bättre och hoppade fina språng och var felfri på hinder. Däremot är hon ett riktigt fuxsto med sjukt mycket humör och egen vilja, så det är utmaningen med henne! Men hon är helt orädd på hinder, tittar inte och har riktigt bra koll på var hon har sina fötter. Och resten kommer vi lösa, det tror jag stenhårt på! Nästa Pay'n jump är hon fyra, och då får hon hoppa lite större. Hon hoppar nämligen bättre ju högre det blir! :)

Vi hade en väldigt trevlig dag allihopa igår! :)


Lorden red jag ut på idag, och han var sjukt jobbig. Stark och körde mest sitt egna race. Han har alltid varit och kommer nog alltid att vara väldigt egensinnig, han har attityd och mycket egen vilja. Han är inte alls lika känslig som mina andra hästar att rida, därför passar vi kanske egentligen inte sådär jättebra tillsammans, eftersom att jag trivs allra bäst med väldigt känsliga hästar. Men hans attityd gör sig väldigt bra i hoppningen. Lorden är det hästen i stallet som allra mest vill vara felfri inne på banan, han är helt otittig och hoppar alla typer av hinder, men samtidigt så är han extremt försiktig! Som att han har ett öga i varje hov. Så då är det liksom värt jobbet! Problemet just nu är att jag inte kan ta mig någon vart, och jag skulle VERKLIGEN behöva komma igång ordentligt med markarbetet och kunna rida igenom honom ordentligt. Nu är underlaget ute för dåligt för att kunna rida på ordentligt, och lastbilen kommer inte förrän slutet av veckan. Men sen blir det minsann dressyrjobb! Och nästa vecka börjar vi hoppa små hinder igen! Han är nog väldigt sugen på att få göra saker igen, han älskar att träna och tävla!


Kulan var superfin idag, jobbade mycket i samlad, kort galopp. Madonna skrittades ut barbacka. Hon måste klippas snart igen, gör nog det till helgen när jag ska börja komma igång med henne på riktigt igen. Kiropraktorbesök blir det också nästa vecka för alla hästarna. Veterinärcheck gjorde vi i slutet av sommaren på hästarna.


Diablo har vi förhoppningsvis hittat en köpare till. Det blir inte förrän i januari eller början av februari oavsett, men jag hoppas för det skulle vara ett perfekt hem för honom och en ryttare som kommer passa honom som hand i handske. Så det vore helt underbart, då får han dessutom stanna här i närheten, så jag kommer åka förbi honom varje gång jag åker hem, hihi! :) Diablo är en så himla fin häst!

Kommentarer
Thessan säger:

Hej! Jag har en liten fråga till dig :)



Har en 4åring, på 170cm som vart i Sverige i cirka 4 månader. Hur mycket tycker du man kan kräva utav denna häst, eller rättare sagt hur mycket tycker du en 4åring ska kunna göra vid denna ålder? :) inriktningen är hopphäst!



Jätte bra blogg också :)

2011-12-13 | 15:59:48
Bloggadress: http://http:/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback