__

En härlig måndag

Kulan kändes så himla fin idag, nu börjar han kännas mer vuxen och stadig att rida, helt underbart! Vi red på gräsbanan och hoppade lite små hinder. Jag hade bland annat två räcken där jag växlade antalet galoppsprång mellan, han var så noggrann och fin! Jobbade honom ordentligt på marken också och han gav en fantastisk känsla, hade honom mycket mer framme på bettet och som sagt, väldigt stadig! Bebis kanske börjar växa i sin stora kropp nu sakta men säkert!

Furiosa gick sådär idag, kändes verkligen att jag inte ridit henne på ett tag. Får jobba henne på samma sätt imorgon också.

Caruso var hyperenergisk, men jäklar vilken underbar häst han är! Vi gjorde samma hoppövningar på gräsbanan som jag gjorde med Kulan och han var verkligen supersuperpigg. Avslutade med några språng på 150 på räckerna inför helgen och han hoppade superfina språng och väldigt lätt. Mamma var nere med mig och det var väldigt roligt att hon fick se Caruso hoppa lite större språng hemma igen, det var så länge sen!


Kulisbulis <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback