__

Dressyrträning

 
På onsdag ska jag och vildhästen Ville på dressyrträning! Jag har en markarbetestränare som hjälpte mig otroligt mycket när Valence var fyra och fem år och ja, nästan oridbar. Nu har jag ju lyckats få hem en liknande "problemhäst" och behöver verkligen hjälp. Så nu på onsdag ska vi iväg och dressyrträna och på fredag ska vi hoppträna för Ted. Ramius ska få följa med till Ted också förhoppningsvis! Och hoppas på att kunna komma iväg och hoppträna för Helena lite med de andra hästarna nu framöver mellan Teds träningar eftersom han kommer så sällan och jag har så många hästar, plus attndet kan vara ett bra komplement då jag gillar Helena väldigt mycket som person och ryttare, tror dessutom att vi kommer kunna ha en väldigt bra dialog som tränare och elev.

Ser fram emot att komma igång och träna mer nu när det varit lite dåligt på den fronten ett par månader. Skönt att ha någon erfaren, klok person på marken som hjälper en i rätt riktning!

Snodde bilden från Erikas blogg på mig och Ville hemma på banan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback