__

Lite roligt!

Hittade en film från Teds clinic som jag var med på där jag fick låna en häst av en jättegullig häst i unghästgruppen. Hon har tagit bort ljuden, fullt förståeligt och bra gentemot dem som faktiskt var där och betalade för att se clinicen. Det är en väldigt grön häst och han hoppade de största hinderna han gjort hittills på den här träningen, så duktigt av honom med ny ryttare, massor med publik och allt. Han är också den absolut största hästen jag ridit. Men det var en unghästgrupp och då är det meningen att man ska stöta på problem. Allt finns inte med på filmen! Ni får tänka på att det är första gången jag sitter på hästen. Tyvärr böev det ingen film när jag red i sista gruppen som var den mer rutinerade på Caruso. Men här snor jag filmen från Helges ägare, som hästen hette :) Högsta framhoppningshindret är 120, banan ca 90 cm. Han hade enligt ägaren aldirg hoppat bana på så hög höjd förut och aldrig trekombination, tyvärr finns inte det med när han sprang ut på C-hindret första gången, men sen förstod han och var jätteduktig! :)

Tänk att man kan lära sig mycket av att rida en helt ny häst. Jag var tvungen att rida och jobba på ett annat sätt för att försöka få ihop honom, och det i kombinaiton med vad Ted sa och förklarade hur man kan fortsätta utveckla en sådan häst gav mig lite ny inspiration till hur jag kan tänka med Kulan hemma också! :)

Kommentarer
Helges ägare säger:

Nä men! Vad kul att läsa =) Tänkte maila länken till dig förut men har glömt bort det. Jag är fortfarande jätteglad att du ville rida honom och det är superbra att få tips hur jag ska fortsätta träna både av dig och Ted/ Susanna

2012-09-05 | 14:37:12
Bloggadress: http://supersus.blogg.se
Amanda säger:

Vad roligt att du uppdaterar så mycket nu! :)

2012-09-05 | 18:17:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback