__

Tedträningen

Valence var grymt fin på framridningen och den första delen av hoppningen. Sen efter att vi tränat korta vändningar och omhoppningssvängar blev han hysteriskt uppjagad när det var dags för banhoppning och det slutade med en superhet häst och väldigt blanade språng, tyvärr. Blev inte alls en bra kom igång träning för oss menmen... Det är nog lite som Ted sagt tidigare, det är nästan bara dumt att hoppträna för mycket med Valle. Hoppa kan han och det värsta han vet är att göra om samma sak flera gånger. Vi fick inte ut någonting positivt av träningen och det hade nog varit bättre att sätta igång själv efter min egen plan och sedan direkt gå ut och tävla. Menmen, alltid lätt att vara efterklok.
 
Ramius var fantastiskt duktig hela träningen. Givetvis mycket jobb kvar fortfarande på marken men hoppningen är helt otrolig. Fick ändra min ridning lite och hålla kvar honom lite mer i handen och sprången blev det stor skillnad på. Han hoppade med ett par decimeters extra marginal, och då hoppade han ändå väldigt bra innan jag ändrade den tekniken... Hoppade en knixig bana på riktigt stora hinder och trots sin ringa rutin gör han det så enkelt. Och som Ted sa är hans psyke så otroligt mycket lättare och bättre än Valence. Han är den bästa hästen jag suttit på hittills i mitt liv. Blir ett väldigt spännande år med honom!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback