__

Ett sorgligt avsked

Under kvällen åkte Svampen med sina nya ägare till sitt nya hem. Det var ett tufft beslut och jag kommer sakna den speciella, underbara killen så himla mycket. Stallet blir inte detsamma utan honom. Men hans ägare är så gullig och han kommer få det så himla bra, vara ute mycket i stora hagar med ett annat sto. Han kommer trivas. Han kommer också att tränas och matchas lugnt och komma ut på tävlingsbanorna med sin nya pilot framöver.

Det känns som att jag har gjort en god gärning med den här hästen och kommer verkligen alltid minnas den resa vi fick uppleva tillsammans, trots att den blev knappt ett år lång. Det är nog den mest personliga hästen jag har träffat och förmodligen pga hans dåliga tidigare levnadsförhållanden så fick vi en helt otrolig kontakt som nog är ganska unik att människa och häst kan ha. Det var en häst som verkligen gav hela sin själ i mina händer många stunder, och var så mysig och kärlekstörstande sista månaderna här. Han landade verkligen, och blev otroligt lugn och snäll i all form av hantering från att man inte ens kunde nudda bakre delen av honom i början.

Hoppas för allt i världen att han kommer trivas i sitt nya hem och att hans nya ryttare kommer ha lika roligt och mysigt ihop med honom som jag har haft!

Min älskade Svamp, tack för den här tiden <3





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback