__

Tid för andra saker

Det är väldigt skönt att det är tävlingsuppehåll nu och att några av hästarna går lite lugnare än andra. Ramius har haft en lite längre paus med vila och skritt några dagar i veckan. Nu går mina tre endast ut i skogen förutom Callisto som gått hoppträning ar och styrkehoppas lite. Valence mår bäst av kontinuerlig träning och mår inte alls bra av för långa viloperioder, så han hålls igång som vanligt bortsett från hoppvila. Ramius är extremt pigg och laddad nu och det känns STOR skillnad efter kiropraktorbesöket så nu tränas han successivt upp igen. Utbildningshästarna tränas med individuella upplägg och får också lugnare perioder, uppbyggnadsperioder etc.

Vad som är skönt med den här tiden på året är att man hinner med så mycket annat som man annars inte gör.  Tex storstäda stall, sadelkammare, garage etc. Jag är lite konstig för jag har en fetisch på att åka till soptippen.  Älskar att bli av med skiten och få rent hemma på gården!  Hatar att ha sopor och skräp runt omkring mig. 

Amanda och jag har haft underbara och aktiva dagar (när hon inte är i skolan förstås?) där vi hunnit med massor.  Det bästa sällskapet höjer såklart sysslorna och gör allt mycket roligare!  :)

Snart är det dock dags att sätta igång på allvar igen inför nästa säsong, men ett tag till får dagarna och ridpassen vara lite annorlunda än resten av året. Avkopplande att inte ha riktigt så strikt schema och rolig kontrast!


Kommentarer
Astrid säger:

Hej!
För det första måste jag berömma dig för att jag tycker du är så sjukt duktig!!
Men sen har jag även en fråga: jag har precis flyttat till ett nytt stall med ett ridhus som visade sig att det inte alls var så bra (väldigt stumt underlag). Men allt annat är super! Så jag undrar därför om du har några tips på hur man kan träna hästarna utan tillgång till ridhus under vintern?
Jag har en unghäst på 5 år som egentligen skulle behöva tränas väldigt mycket för att inte "halka" efter. Går det ens att hålla igång dem eller borde man byta stall igen??
Vi kommer åka iväg då och då till ridhus när mina föräldrar hinner köra.
Hoppas verkligen du hinner/vill/kan svara på min fråga.

2014-12-02 | 08:27:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback