__

En underbar onsdag!

Jag har nog haft en av de härligaste dagarna i mitt liv idag! Vädret har varit fantastiskt, jag har ridit och pysslat hela dagen och hästarna har gått nakna i vårsolen!

Innan jag satte fart med hästarna hemma åkte jag och hoppade fyraåringen e Cartier som vi hoppade in för två månader sedan. Det gick kalas och han hoppade enkel bana helt okomplicerat! Därefter mycket socialt umgänge med två underbara människor på anläggningen!

Ramius känns otroligt fin just nu. Vi hade en underbar uteritt i skogen och han var så lätt och fin i handen, harmonisk, lyhörd och gav bästa känslan hittills. Jag kände hur jag satt och log större delen av ridpasset och han kändes minst lika glad och lycklig som jag!

Callisto och jag gav oss ut på en härlig runda med lite galoppjobb på grusvägarna. Han har varit lite tittig och jobbig under en period men det verkar vara på väg att släppa. Idag var han helt med på noterna och med så avspänd häst blev ridbarheten grym. Avslutade med att gå in på banan och hoppa några språng med pappa som hjälp. En stor bred oxer pch ett högt räcke för en så ung häst men galet vilka kvaliteer han besitter. Gud måste ha velat mig väl när den här hästen hamnade i mina händer, han är fantastisk.

Red också ut på Valle som jobbat en hel del på banan senaste veckan. Han är lite ojämn just nu, strålande fin ibland och andra stunder het som ett strykjärn. Men vore det lätt så skulle han ju inte Valence...

Därefter fick jag sällskap på långtur med Rebell i form av Freja och hennes fina fyråring. Underbart i eftermiddagssolen!

Avslutade kvällen med passet jag skrev om på banan med bomjobb!




Kommentarer
Anonym säger:

Vädret är verkligen helt underbart nu :) När ska du svara på frågestunden? :)

2014-03-13 | 07:48:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback