__

Markarbete

De två första dagarna 2016 har spenderats i ridhuset med ett stort gäng hästar. Jobbat lite olika linjer och tillbakasvängar mest basic jobb. Det är helt underbart att ha ett ridhus på gården den här tiden på året. Inget jag varit bortskämd med innan direkt. 

Alla hästarna känns överlag i mycket bra form, Callisto och Quintin är riktigt fina. Valence blir alltid lite mer spänd i kroppen när det är halt ute, han går så himla försiktigt i hagen då. Så honom jobbar jag mycket på att gymnastisera få ut och fram gångarterna och mycket lång och låg form. Ett kiropraktor- och massagebesök väntar honom och några fler nu till mitten av januari.

Imorgon ska jag hoppa igenom några av hästarna lite mer ordentligt för första gången på länge. Det har mest varit studs , bommar, serier och väldigt låga banor under lång tid. Men det är några hästar jag skulle behöva känna på och få lite svar på hur formen känns så de får hoppa imorgon. Får förhoppningsvis hjälp med lite filmning om jag har tur... 


Kommentarer
Felicia Wallin säger:

Om du väntar med o hoppa tills måndag så kan jag hjälpa dig att filma, haha!!🙋🏼

2016-01-02 | 19:32:09
Felicia Wallin säger:

Om du väntar med o hoppa tills måndag så kan jag hjälpa dig att filma, haha!!🙋🏼

2016-01-02 | 19:32:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback