__

Nya insikter hela tiden!

Har fått så mycket tankar. Värderat om. Tänkt om. Att våga gå sin egen väg är viktigt. Att inspireras och lära av andra är så viktigt. Men det är du själv som ska göra resan. Och du själv som bestämmer hur du vill att den ska se ut och hur ska ta dig fram. Vilka du ska inspireras av. Vilket system du vill använda och utveckla.

Igår debuterade Mysan 140 i Norrköping. Det är en minst sagt speciell dam och det kommer gå lite upp och ner ett tag till innan resultaten blir stabila. Känslan i 140 igår var hur bra som helst. Hon var så där härligt kaxig och spänstig?med mycket vilja som användes rätt. 

Callisto gick i mål i gårdagens 140 som felfri men tyvärr korrigerades resultatet till 4 fel efter då en hållare löst ut. Han var riktigt bra igår, jag missade lite på den linjen med tre hinder och höll ut honom lite för mycket. Men det viktigaste är att han ger den känslan som han gör nu, han kämpar och vill tävla. Han vill hoppa och han vill göra det felfritt. Jag kan sätta tryck utan att han sätter emot och han vill prestera. Nästa år kommer han gå 150 och det är nog först då man kommer börja se lite vad känslan har sagt så länge. Nu har han gjort många bra rundor i 140 och varit dubbelnolla, så det känns som att slitåren börjar närma sig ett slut och att man snart kan börja njuta av att ha ytterligare en häst på den högre nivån. 

Igår lyckades jag hitta den ridning jag vill ha inne på banan mer. Känner mig fortfarande inspererad av nya tankar. Att våga gå min egen väg och tro på det. Så inspererad efter senaste träningen för Ted. Ser fram emot nästa tillfälle.

Kommentarer
Anonym säger:

Gud vad roligt, så spännande att följa!

2016-09-05 | 20:58:37
Anonym säger:

Kul att du bloggar igen 👍👍

2016-09-05 | 22:34:23
Anonym säger:

vill se filmer på honom :D sen är jag nyfiken på vart du köper alla dina välstammade hästar?? är själv ute efter en fin 5åring nu

2016-09-07 | 22:37:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback