__

Två frågor

Hej!
Betalar Anna för alla träningar och tävlingar med Madonna, hur fungerar sponsringen mellan er?
Måste också säga att du är extremt duktig, och jag tror verkligen att du kommer komma dit du vill med ditt engegemang och dina ambitioner. :)


Hej!
Madonna är en försäljningshäst som kom hit i slutet av augusti. Hon var då tävlad 110-120 med blandade resultat med Annas dotter Emilia. Emilia har nu valt att satsa på studierna och har åkt utomlands, vilket betyder att Madonna ska säljas. Anna letade efter en ryttare som hon trodde kunde passa henne, eftersom att hon är ganska speciell att rida och hamnade på min hemsida. Därefter kontaktade hon mig och på den vägen är det. När Madonna kom så kunde jag inte riktigt sätta upp några mål eller förväntningar på vad vi skulle kunna åstakomma tillsammans, men jag hoppades att jag skulle kunna utveckla henne i markarbetet och lösa de "problem" som kunde uppstå i hoppningen ibland. Jag blev ganska snabbt förtjust i hennes hoppning, då hon är helt otittig och samtidigt väldigt rädd om sig och verkligen vill vara felfri. Och att hon var så känslig och svår i markarbetet kände jag ju väl igen från åren med Valence, så det var inget som bekymrade mig.

Anna står för träningar och tävlingar med Madonna. Tanken är att Madonna ska fortsätta utvecklas och klättra i klasserna, och såsmåningom säljas. Nu har hennes ägare, Anna, inte bråttom och jag kommer få behålla henne in på nästa år. Madonna är alltså egentligen en tillridnings- försäljningshäst men för mig är hon numera en stor tillgång i stallet som jag älskar väldigt mycket. Så för mig idag känns hon mer som en sponsorhäst och jag är glad så länge hon får stanna. Och jag vet att om rätt ryttare köper henne såsmåningom så kan de skatta sig lyckliga! Hon är en riktig fighter och tävlingsindivid! Tack så jättemycket!



Hoppas på att 2012 blir ett superbra år för dig! :)

Måste fråga, hur lärde du hästarna att hoppa stora vattengravar? Min häst kan hoppa små vattenmattor, men kan inte ens gå på den stora, utan är fullständigt livrädd. Trots att dom är likadana förutom att den stora är dubbelt så "lång" att gå över.. x)

Egentligen är det faktiskt mer naturligt för en häst att hoppa stort vatten än en oxer på 140 :) Det handlar bara om att de ska inse att det inte är någon fara och att det är roligt att hoppa vatten. Caruso var jätterädd för vattenmattor som unghäst så jag var orolig över hur jag skulle lyckas få honom hoppa stora vatten. Men jag kan göra ett separat inlägg om det, men jag måste säga att det är tack vare min tränare Ted Nätterqvist som hjälpt mig göra hela grejen kring vattengravar så okomplicerat! Men jag kan göra ett inlägg om det, och i april ska vi åka och vattenträna alla hästarna (förutom Valence) igen, då kan jag också filma! :)






Kommentarer
Anonym säger:

skulle också vilja veta hur du lärt dina hästar de, min häst hoppar vattenmattor och är helt otittig på hinder. Men testade att hoppa en liten liten vatten grav med lite vatten i, den stoppade hon på och gick inte i närheten av. Fick verkligen inte över henne

2011-12-20 | 23:49:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback