__

Problem med internet...

Vi har inget fungerande internet hemma, så jag kan bara skriva från mobilen. Men hästarna känns och går bra, vi laddar och förbereder oss för kommande säsong!

Igår var pappa och jag iväg till kiropraktorn med Valence och Madonna. Donna har halkat till och varit stel, och hon hade sättningar i rumpmuskulaturen och fick lite akupunktur. Korset som var snett och korrigerades när hon kom låg perfekt och hon har musklat bakdelen riktigt jämt och fint! :) Valle har varit spänd i ryggen vilket han verkligen ALDRIG är, så jag var orolig över att Kulans aggresiva lekar där han bokstavligen står med framhovarna på de andra hästarnas rumpor och ryggar gjort att Valle fått onr... Och så var det - ett tornutskott hade flyttat sig så kiropraktorn fick knacka tillbaka det. Jag älskar vår kiropraktor, han är verkligen fantastisk och kan göra underverk med hästarna. Madonna blev en annan häst efter att han knäckte tillbaka hennes snea kors för ca tre månader sedan. Nu ska båda skrittas i två dagar och sedan ridas som vanligt! :)

Nu är det nog snart klart att Diablo kommer flytta till sina nya ägare. Och flera roliga och väldigt intressanta erbjudanden har jag fått och måste se och bestämma mig för vilken ny häst som ska flytta in. Jättekul, så roligt att det finns ägare som vill ställa sin häst här hos mig :)

Lorden har kommit igång lite mer med hoppningen igen och igår var vi iväg och hoppade bana i stora ridhuset. Han hoppar jättefina språng och med världens bjudning, han tar verkligen tag i hinderna. Lydnaden mellan är just nu vårat dilemma, så jag måste jobba mycket lydnad med bommar och små hinder. Men det är otroligt roligt att han är igång igen.ctävlingssäsongen med honom kommer bli otroligt roligt och spännande. Vi börjar med en pay'n jump på Runsten dden 6e januari med 110 och 120! :)

Kommentarer
Elin säger:

Vad heter din equiterapeut? :)

2011-12-28 | 20:47:00
Bloggadress: http://ljungeln.blogg.se/
Rebecka säger:

Hur brukar du värma upp? När du tävlar och tränar själv och med tränare? Hur länge brukar du skritta/trava osv? :)

Och vad har du för mål till nästa år med dina hästar? Det har du kanske skrivit redan, men isf har jag missat det. Tack för en bra blogg! :D

2011-12-28 | 22:13:10
Bloggadress: http://rebeckabinkle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback