__

Svar på några frågor!

Gud vad fina! :)
Har du aldrig varit höjdrädd eller liknande? Isf, hur kom du över det? (:


Tack! Nej alltså jag har nog aldrig varit rädd för att hoppa högt. Det är klart att man kan tycka att hinder ser stora ut och tex i debuten i 150 kändes vissa oxrar som små hus snarare än hinder… Men när jag väl rider an ett stort hinder är jag aldrig rädd. Så jag har aldrig behövt jobba bort någon rädsla. Men att hoppa stora hinder är också en vanesak. Ju mer språng man får i kroppen, ju säkrare blir man!

Valence över trippeln i 150-debuten! Då kändes det stort under bangången...

Hej. Tycker du är superduktig :D ska du till Falsterbo nästa år? Hade du inte kunnat lägga upp den allra äldsta bilden och filmen du har på dina hästar? Hade varit kul att se vilken förändring det är :)

Hej! Tack så mycket, vad kul! Jag ska försöka kvala in till Ungdoms grand prix i Falsterbo i år som går i 140-hoppning, annars kommer jag åka ner dit ändå! Jo men det finns på gamla hårddisken, så ska verkligen försöka leta fram gamla filmer på hästarna!

kan du inte fotta paddocken och lägga upp ? :)
p.s. du verkar är riktigt duktig !


Det här är typ den enda bilden jag har på den här datorn! Tack vad snällt!


Har du en tvillingayster och hur många fler syskon har du? :)

Jag har en tvillingssyster och en storebror som är fem år äldre än jag!

Kan vi inte få se lite fler filmer på Kulan? Tycker vi har fått se så lite av honom! :)

Jag ska försöka ladda upp lite fler filmer på honom! Men det kommer komma mer nu när vi sätter igång ordentligt igen med träningar och tävlingar!

Blir du aldrig rädd eller osäker när du hoppar större hinder? Jag har tendens att börja "backa" på större hinder, hur kan man vänja sig av med det?

Nej saken är den att jag älskar att hoppa stora hinder, för mig är det är som en belöning, typ som en löneförhöjning eller något, för det jobb man lägger ner. Det är som jag nämnde ovan en vanesak och att man inte ska hoppa högre än vad man känner sig säker på, och kanske höja upp hinderna succesivt, kanske i någon serie eller så där man får mer hjälp att komma rätt och hålla rytmen.

Hej, måste börja med att säga att du är en stor förebild för mig!
Skulle gärna vilja veta vilket gymnasium/linje du gick på? Vad tycker du är bäst att gå om man vet att man vill jobba med hästar ska men gå ett ridgymnasium eller en "vanlig" linje? tacksamm för svar! :)


Hej! Tack, vad glad jag blev nu!

Jag gick först på ett elitidrottsgymnasium i Östertälje, där man kombinerade sin idrott med det program man läste. Då sökte jag in både på betyg, och sedan ridprov, teoriprov och personlig intervju för idrotten. Dock var inte idrottssatsningen på skolan så seriös som jag ville, så resvägen blev för lång för att det skulle vara värt det. Jag började därför istället på en ny skola efter några månader. Jag läste därför bara vanligt program på ett ”vanligt” gymnasium som låg närmare så jag slapp all restid och på så sätt fick mer tid för hästarna hemma. Jag läste naturvetenskap på gymnasiet. Jag tror man ska satsa på det man verkligen vill och sin dröm, sen får man jobba som tusan för att försöka nå dit man vill. Men att ha fyra hästar som jag hade då, och läsa natur var fruktansvärt jobbigt. Jag var borta på meeting ofta och var tvungen att ta ledigt många torsdagar och fredagar, vilket gjorde att jag missade en hel del i skolan. De svåraste mattekurserna och fysikkurserna blev då extremt jobbiga att hänga med i och jag mådde inte jättebra under sista året i skolan när det var så otroligt mycket. Så försök satsa på det du vill men var realistisk så du kan kombinera det du vill läsa med hästinriktningen också!

Vad har du för mål med alla hästarna nästa år?

Ska skriva ett separat inlägg om alla mål med varje häst snart :)


Kommentarer
Anonym säger:

Hj, tycker du är såå bra och grym :D jag har en fråga, hur ser dagsrutinerna ut för dig med fordring, utsläpp o.s.v.?

2011-12-31 | 11:33:28
Rebecka säger:

Tack för svaret!

Jag länkade dig på min blogg, hoppas det är okej? :D

2011-12-31 | 15:02:30
Bloggadress: http://rebeckabinkle.blogg.se/
Alexandra säger:

Hej! Det här är ingen häst fråga. Men på din header, hur (Vilket program?) klippte du ut när du rider den fina bruna hästen? :) Tacksam för svar. (Jag läser din blogg, så du kan ju svara genom ett inlägg. Eller så kan du skicka ett mejl :D)

2012-01-02 | 12:38:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback