__

Underbara dagar!

Gud vad roligt det har varit så här långt in i helgen! Igår var jag på julbort och julfest på Runsten! Det serverades jättegod mat, hur trevliga människor som helst och väldigt julig stämning! Kvällen spenderades därefter med helt underbara och väldigt, väldigt roliga tjejer! Mycket dans, musik, skratt och knasigheter... Kanske spårade lite på vissa sätt, men det var grymt kul!

Jag sov därefter kvar på Runsten med min kompis Fredrika, och idag red vi på hennes två jättefina hästar! Fredrika står uppstallad på Runsten och vi lärde känna varandra ordentligt först i maj, när vi både skulle vara själva på meetinget i Norrköping och bestämde oss för att istället dela hotellrum och så hjälpte vi varandra med hästarna på tävlingsplatsen eftersom ingen av våra föräldrar var där! Nu är vi väldigt nära vänner och har sjukt kul tillsammans. Tyvärr skadade hon sig allvarligt i somras och så gott som allt i hennes knä gick sönder, så hon har varit borta från ridningen länge. Nu rider hon en del men ska opereras igen i januari...

Idag red vi alltså hennes två hästar Carlotta och Columbo. Carlotta var första gången jag red och hon var trevlig, påminde om Lorden ganska mycket och var lite stark emellanåt. Vi fick hoppa några språng och hon var jätterolig och fin att hoppa! Men sen, lycklig som jag blev, fick jag sitta upp på Columbo som jag ridit en gång förut. Han har lite lik stam som Caruso och är en helt fantastisk häst som jag tror skulle kunna gå väldigt, väldigt långt. En drömhäst för mig faktiskt, jag är helt såld i honom. Vi fick hoppa lite och i slutet höjde Fredrika hinderna till ca 130-140 och vissa språng är verkligen magiska! Tack till min underbara vän för att jag fick rida och hoppa dina fina hästar!

Fredrika och Columbo

Kommentarer
F säger:

Bästa Amanda! Hade det super kul med dig, och inte bara i helgen utan varje gång vi ses. Kommer bli så kul nu när jag har körkort och kan hälsa på dig mycket mer! Vi måste även prata ordentligt om våra idéer, tror att vi skulle klara det jättebra tillsammans! Saknar dig redan, men vi ses ju ändå snart:D då blir det massor med ridning, skratt, prat och alla knasigheter som blir tillsammans med dig!

Puss o kram min underbara bästa amanda <3



Du gjorde även det superbra med Columbo igår, var skit kul att se, snacka om att det blev en "Fredrika ridning" och hur hästen reagerade, spännande spännande! <3

2011-12-18 | 19:18:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback