__

Duktiga och fina hästar på tävlingen idag!

Hästarna var riktigt fina idag. Madonna hoppade extremt bra idag, många helt fantastiska språng. Ser ut som en annan häst än förra helgen i sin hoppning. Kommer ladda upp hennes 120 här på noggen så ni får se henne! Hon var dubbelnolla i 120 och första utanför placering. I 130 var hon också riktigt fin, men fick två pet. Första kom på hinder nummer sju, ett räcke. Därefter kom vi in i tvåkombinationen som jag upplevde som lite framåtdistans när jag gick banan, och eftersom hon har backat av så mycket så la jag på lite ben efter A, men vi fick då jättekort och hon hann inte upp och vända i bak. Men resten av banan hoppade hon fantastiskt och det känns väldigt lätt. Idag hade hon ett helt annat eget driv och självförtroende på hinder som hon inte hade förra helgen, vilket känns som ett stort steg framåt. Är jättenöjd och väldigt glad över Madonna. Har en riktigt bra känsla inför Flyinges elittävling nästa helg!!

Kulan var också jättefin idag och satte en fin nolla i nationell 120. Detta var han sista tävling i år! Nu blir det att bygga mer styrka i vinter och satsa på nästa säsong som 6-åring, då med kommande 130-klasser!! :)

STORT TACK TILL MARIA, ERIKA OCH SOFIA för alla hjälp på tävlingen idag. Hade inte klarat mig utan er!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback