__

En fråga

Hej Amanda! Har inte längre koll på vilka hästar du rider hela tiden, känns som det dyker upp nya hela tiden och blir inte klokare av att läsa under hästarna här på bloggen, för du har väll sålt bland annat Calypso boy som står där eller?

Förstår om det är rörigt och det är heller inte uppdaterat under "Hästarna" här på bloggen. Just nu är det ovanligt mycket hästar jag rider och skriver om.

Valence f -02 "Valle" är min egen och bästa hästen i stallet. Tävlar upp till och med 150 och närmaste målet är att försöka ta oss till Scandinavium i slutet av februari.


Caruso f -04 "Russe" är också min egen. Tävlar upp till och med 145 och håller just nu på att etablera sig på elitnivå i 140-klasser som förberedelse för nästa år.


Lord Greystoke f -02 "Lorden" är också vår häst. Tävlar upp till och med 140 men har opererat bort en lös benbit och håller precis på att ridas igång igen ordentligt och ska börja hoppas om några veckor igen.


Silver Bullet f -06 "Kulan" är vår femåring som tävlar upp till och med 120. Min framtidshäst som tävlar regionala-nationella tävlingar i unghästklasser.


Lady Madonna f -02 "Donna" är en tillridnings-/försäljningshäst som står hemma hos mig och tävlar upp till och med 130-klasser just nu. Kommer vara kvar även en bit in på nästa år och matchas mot 140-klasser.

Diablo f -99 är också en tillridnings-/försäljningshäst som står hemma hos mig och har tidigare tävlats upp i 120-klasser med vinster och placeringar, startat några 130. Vi ska göra vår första tävling nu i helgen. Han är till salu.


Scandinavia WCT f -08 "Scrållan" är ett treårigt sto som ägs av Johanna som jag hjälpt till att hoppa in under hösten. Hon ska tävlas i fyraårsklasser nästa år.


Paul f -03 "Pauli" är en av mina närmaste vänners häst som är åtta år. Hon bröt benet olyckligt precis efter att hon köpt honom så jag har hjälpt henne att rida honom ibland och att han ska lära sig hoppa ordentligt under ryttare. Pauli ska göra sin första tävling i livet i helgen och jag har fått äran av Erika att tävlingsdebutera med honom.

Calypso boy f -07 "Calle" är precis som du säger såld. Jag och hans nuvarande ägare hållt kontakten under hela tiden och hon vill ha hjälp med att fortsätta utbildningen av Calle, vilket jag väldigt gärna gör! Det innebär att hon kommer åka med honom till de tävlingar som jag åker till som har klasser som Calle kan gå. Första tävlingen sedan jag sålde honom gör vi nu i helgen! Jag har inte sett honom sedan jag sålde honom och kommer bara tävla honom och eventuellt hoppträna någon gång då och då. Hon rider, tävlar och utbildar honom själv till vardags.


Amoremi f -05 "Amis" är ett sto som jag hoppade in, visade på kvalitéen och sedan tävlade. Hon har dessvärre problem med en hov och håller inte riktigt för hoppning och hård ansträngning. Hon ska betäckas till våren, förhoppningsvis med Stakkato!


Det är alltså de 6 första hästarna som jag har hemma i stallet, rider, tränar och sköter helt själv. De andra hästarna rider jag bara då och då.

Kommentarer
Jessica säger:

oj hur hinner du med alla? :)

2011-11-10 | 13:46:26
Bloggadress: http://snurraan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback