__

Första dagen i Flyinge

Hästarna har varit fina idag. Caruso gick bara en 120 och var dubbelnolla med en åttonde placering. Hoppade super och var väldigt avspänd. Madonna var också dubbelnolla i 120 men utanför placering. I 130 hoppade hon riktigt fina språng men det var inte lika rytmisk och bra runda som i 120-klassen. Hon var felfri och inte i en bom fram till sista hindret som var en trekombination. Tycker att jag kom bra in, möjligtvis lite stort och så tvekade hon till i uppsprånget och rev a, hoppade sedan ut fint på b och c. Synd, vill sätta nollan i 130 med henne nu. Men snart kommer den!! Hon hoppar finare och finare språng hela tiden vilket är otroligt roligt ätt se och känna :)

Valence har inte startat något idag men däremot har jag jobbat honom ordentligt på marken. Han hade sjukt mycket energi så jag red i nästan en timme och jobbade mycket med honom. Övergångar, tempoväxlingar och sidvärtsförflyttningar fick honom ätt börja tänka, jobba och slappna av. Nu Hästarna har fått nattmat, rena boxae, kvällsryktning och fräscht vatten ätt ladda med under natten. Ny ska jag sova och laddningar morgondagens tre klasser med vardera häst :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback