__

Gårdagen

Igår var jag och min kompis Erika iväg till stora ridhuset och hoppade med Diablo och hennes häst Pauli. Det gick jättebra! Erika har gjort sig illa så jag hoppar hennes häst åt henne tills hon blivir frisk och kan rida igen.

Vi hoppade en bana med väldigt tittiga hinder inför tävlingen på lördag. Diablo mår bra av att åka till nya ställen och träna då han kan bli lite spänd. Han är däremot helt otittig på hinder och hoppade väldigt lätt och okomplicerat. Han har så härlig galopp som är så gott som omöjlig att komma fel på hinder på då han är så reglerbar! Det ska bli väldigt kul och spännande att tävla med honom på lördag!

Erikas häst är väldigt orutinerad trots att han är åtta år. Han hade precis börjat hoppa under ryttare när hon köpte honom. Däremot har han lärt sig otroligt mycket på kort tid och hoppar redan en bana okomplicerat på 1m. Det som är lite problemet nu är ridbarheten mellan hinderna så vi ska försöka hitta ett annat bett där han inte bara drar iväg med mig, för i hoppningen känns han väldigt klar. Även hennes häst ska faktiskt följa med och tävla på lördag och gå 90 cm och 1m. Ska bli mycket spännande, alltid lika intressant när hästarna gör sin livs första tävling.

Jag och Erikashäst Pauli! :)


Det jag faktiskt ser allra mest fram emot är att tävla Calle på lördag, gud vad spännande det ska bli! Så himla glad över att jag ska få följa och tävla honom. Jag har en känsla av att han kommer hoppa ganska så stora språng inne på banan dock... ;) Hoppas jag sitter kvar, han har alltid varit väldigt generös med höjden och vill gärna inte ligga i bommarna i onödan! :)


Men innan tävlingen på lördag är det faktiskt nationell tävling i Södertälje på fredagen som gäller med Madonna och Kulan! :)

Alla hästarna känns jättefina just nu, det är så roligt! Kulan ska få gå lite lugnare resten av veckan så han har ork inför tävlingen på fredag.

Nu ska jag ut och rida i det härliga vädret, mer uppdatering senare!

Donnis <3

Kommentarer
Anonym säger:

Vilken fin bild<3/Anna

2011-11-09 | 20:21:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback