__

Onsdag

Har ridit Lorden, Kulan och Caruso än så länge. Solen skiner men det är riktigt blåsigt ute.

Lorden och jag var ute på en riktig långtur. I början var han riktigt jobbig, fokuserade mest på allt runtomkring och blev lite stark och låg på för mycket. Jobbade honom då mycket med övergångar och fick vara bestämd på att han skulle svara för hjälperna och tänka rätt. Andra halvan av passet var han precis hur fin som helst. Jobbade mycket med samlad galopp och en hel del byten, samt övergångar mellan skritt och galopp. Var helt fantastiskt fin då, så det var ett bra pass trots att han var tuff och körde sitt eget race i början.

Kulan var superpigg och blev lite rädd när vi red förbi ett hus med pressänning överallt. Men annars var han riktigt, riktigt fin. Pigg, välbalanserad och lyhörd för hjälperna.

Caruso och jag tog bara en skrittur barbacka, han kändes pigg och glad.

Nu ska jag ut och rida Madonna en lugn tur på ca 40 min i skogen, därefter rida Diablo markarbete på en äng i närheten. Valence får åka till ridhuset och markarbetas senare i eftermiddag.

Hej då så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback