__

Ännu en regnig dag, men väldigt fina hästar!

Diablo var först ut idag, vi red ut en sväng och intervalltränade på grusvägarna. Han var lite spänd för saker runt omkring då jag red en ny runda och han fortfarande är lite tittig ute. Han går genom vattenpölar, små diken och allt sånt utan problem men kan titta på saker bredvid vägarna. Det har redan blivit otroligt mycket mindre och han blir alltmer avspänd ute. Annars var han lika underbar att rida som vanligt, fantastisk galopp som är lätt att korta och länga på väldigt små hjälper. Formen jobbar vi fortfarande på men han söker sig mer fram till handen och i traven är formen riktigt fin!

Diablo innan uteritt


Madonna red jag också ut på idag, tänkte ta en kort och lugn tur efter ett ganska hårt pass igår på banan. MEN hon var precis hur pigg som helst, så jag tog en liten extra sväng med henne eftersom att hon hade obegränsad energi och öronen var fastklistrade framåt ;) Hon har varit så otroligt pigg senaste veckorna, och efter gårdagens klippning blev det ännu mer. Känns som att hon skulle orka hur mycket som helst - hur länge som helst! Men det är ändå härligt, hennes energi behövs i de större klasserna. Kommer bli riktigt roligt nu när tävlingarna sätter igång med henne.



Valence och jag tog en skrittur barbacka idag bara, vi var borta i drygt 40 min. Jättemysigt! Imorgon åker jag till ridhuset med honom igen och hoppar några små skutt inför lördagens 140! :)

Caruso och Lorden vilade idag!

Kulan fick gå ett pass på banan, han var superpigg och hur fin som helst. När jag sadlade honom idag så blev jag nästan chockad över hur högt sadeln faktiskt låg. Vet inte om det beror på att jag ridit Diablo och Madonna innan som båda är ganska små, men var ändå chockad över hur sjukt stor han har blivit. Mamma tittade också på honom och tyckte han kändes jättestor! Det är tur för han har väldigt långa ben och kort rygg, och otroligt känslig att rida. Så man sitter väldigt högt upp men han känns verkligen inte stor att rida. Idag hoppade en studsserie på 6 hinder, hade två bommar på andra långsidan som jag varierade antalet galoppsprång mellan samt ett litet travhinder med bom framför och bakom! Han hoppade väldigt väl genom studsen varje gång och väldigt runda språng vid travhoppningen. Vi avslutade med att hoppa ett ganska högt räcke med murar under, och det språnget var... helt fantastiskt. När man får den känslan från ryggen övertygar han mig om att han kommer bli min bästa häst. Tror att han har så mycket i sig. Kulan kommer bli min framtida stjärna.

Bild på dagens övning!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback